Los bericht bekijken
  #4  
Oud 2 oktober 2008, 13:20
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Bedrijfseconoom op zoek naar eerste baan :)

[QUOTE=Wiser;12605]Hallo Hetty,

Bedankt voor je snelle reactie!
Ik heb het carričreboek inderdaad thuis liggen,
maar heb er nog niet zoveel mee gedaan,
was het alweer vergeten omdat ik blijkbaar dacht dat het nog wel een tijdje zou duren voordat ik klaar was met afstuderen... Je kunt in het boek gaan lezen en misschien kom je op ideeën
Verder lees ik wel een hele hoop over carričre en alles wat hiermee gepaard gaat (bv. SUM, Nobiles, Elsevier)
maar toch is het moeilijk voor mij om relevante informatie hieruit te halen.
Dit is denk ik ook omdat ik een echte twijfelaar ben en dus nog geen keuze heb gemaakt
omtrent een richting of functie, waardoor doelgericht zoeken minder aan de orde is.
Wat mijn medestudenten betreft,
het contact met de meesten is wat op de achtergrond geraakt omdat zij voor de zomer al afgestudeerd zijn.
Het lijkt mij ook heel interessant om er achter te komen wat zij aan het doen zijn dus ik ga dan binnenkort even een mailing doen
of een hyves-pagina oprichten om ervaringen te delen en dit netwerk te behouden. Goed idee.
Hopen dat hier enthousiast op gereageerd wordt
Ik heb nog geen bedrijven bezocht, maar hoe zou ik dit aan kunnen pakken als ik een interessant bedrijf op het oog heb? Vragen of je mag komen kijken. Er zijn ook regelmatig opendagen bij bedrijven. Dat kun je in de gaten houden en je kunt aan je ex-medestudenten vragen of je bij hun op het werk mag komen kijken. Of bij je familieleden of vrienden.

Op welke school doe jij je opleiding? Even een vraagje uit nieuwsgierigheid.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren