Los bericht bekijken
  #8  
Oud 18 oktober 2008, 14:05
Wiser Wiser is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 september 2008
Berichten: 6
Wiser is on a distinguished road
Standaard Re: Bedrijfseconoom op zoek naar eerste baan :)

Beste Henk,

Leeuwarden heeft al jaren goede verbindingen met bijvoorbeeld Groningen en Zwolle
dus sluit ik die mogelijkheid zeker niet uit om daar ook naar vacatures te gaan zoeken.
Ik weet niet waar je het op baseert dat de economie sterk gaat afremmen want dat is volgens mij helemaal niet aan de orde.
Wellicht dat de koopkracht iets zal gaan dalen maar ik verwacht niet dat dat significante gevolgen zal hebben voor de arbeidsmarkt.
Als ik al niet teveel verwachtingen mag hebben waarom word je dan -als student zijnde-
van alle kanten aangemoedigd om uit te zoeken wat je wilt en wat bij je past?
Het gevolg daarvan is in mijn ogen toch dat je bepaalde verwachtingen gaat ontwikkelen
en in deze tijd van krapte op de arbeidsmarkt is dat misschien helemaal niet zo'n slecht idee,
omdat juist nu een goede mogelijkheid is weggelegd om iets te gaan doen wat je echt aanspreekt.
Ik lees nergens begin maar gewoon en zie maar hoe het loopt, dus ik probeer me wel te oriënteren,
ook al is het natuurlijk altijd wel een beetje het geval dat je af moet wachten of een functie bevalt of niet.
Het lijkt me alleen zonde om een aantal jaren te werken in een bedrijf of functie die je niet bevalt ondanks dat je werkervaring opbouwt.
Er is vraag genoeg naar bedrijfseconomische studenten, daar ben ik van overtuigt, ook in de provincie.
Ik denk dan ook dat ik er goed aan doe om een aantal wensen in het achterhoofd te houden
want studenten die maar ergens gaan werken omdat er toevallig een vacature vrij is zijn er al genoeg.
Met citaat reageren