Los bericht bekijken
  #1  
Oud 4 mei 2009, 15:18
lianne85 lianne85 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 mei 2009
Berichten: 1
lianne85 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief reclasseringswerker

Hallo,

Ik ben bijna klaar met mijn studie en ik ben druk bezig met solliciteren. Maar sollicitatiebrieven blijven lastig. Zouden jullie naar deze brief kunnen kijken? eventuele opmerkingen en tips zijn van harte welkom.

Gr,
Lianne




Geachte mevrouw Nieuwenhuis- Luca,

Naar aanleiding van uw advertentie op Internet ontvangt u hierbij mijn sollicitatie voorzien van c.v. Vanwege uw organisatie die behoord tot de Beste Werkgevers 2008 en mijn aaneensluitende opleiding, ben ik zeer geďnteresseerd in een baan als reclasseringswerker bij Reclassering Nederland.

Ik ben ........., 23 jaar en in Amsterdam (eind mei 2009) afgestudeerd als Sociaal Juridisch dienstverlener. Tijdens mijn studie heb ik mijn stage volbracht bij het Juridisch Loket en Cumulus Welzijn. Hier heb ik veel geleerd op het gebied van adviseren, informeren en het voeren van clientgesprekken, hierdoor heb ik goede communicatieve vaardigheden opgedaan.

De functie spreekt mij aan omdat ik het belangrijk vind dat de samenleving veilig blijft en veiliger wordt, daarom wil ik mijn steentje bijdragen. Het lijkt mij interessant om op basis van methodes, recidive in te schatten en uit te bannen, er strikt en betrokken op toe te zien dat delictplegers zich aan de verplichtingen houden en te rapporteren en te adviseren aan de betrokken organisaties. Het lijkt mij leuk om nieuwe leerstraffen te ontwikkelen en de samenleving te betrekken bij de reclassering.

Reclasseren wil zeggen het weer in de maatschappij doen opnemen van ex-gevangenen, hiervoor is gedragsverandering van de delictpleger nodig, om kansen van recidive te minimaliseren is het dus van belang dat het gedrag van de delictpleger wordt veranderd, immers gedrag is aangeleerd en niet aangeboren. Door middel van uitgekiende methodes wil ik graag hieraan meewerken.

U kunt mij omschrijven als stressbestendig, creatief, een zelfstandig werker die ook graag in een team samenwerkt, een persoon met goede communicatieve vaardigheden die ook goed kan onderhandelen. Ik kan zeker goed omgaan met druk, mijn ervaring is dat ik onder druk goed kan presteren.

In een sollicitatiegesprek wil ik graag met u bespreken hoe ik een positieve bijdrage aan uw organisatie kan leveren. Een uitnodiging voor dit gesprek zie ik met belangstelling tegemoet. U kunt mij telefonisch bereiken op
Met vriendelijke groet,



Lianne de Ridder
Met citaat reageren