Los bericht bekijken
  #4  
Oud 28 oktober 2009, 17:01
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs up Re: Sollicitatiebrief voor junior stylist, kan iemand me helpen?

Hai Lu-Lami,

Er spreekt zoveel enthousiasme uit je brief, dat ik (als werkgever) je taalfouten van onderschikt belang zou vinden. Desondanks zou ik wel proberen om er zoveel mogelijk fouten uit te halen.

Ik krijg het idee dat je probeert om zakelijke zinnen of woorden te gebruiken, terwijl dit tegen je natuur ingaat. Een stylist is een creatieve geest, geen Neerlandicus of administratief medewerker. Probeer eens om wat meer structuur in je verhaal te krijgen, zoals Suus ook al aangeeft. Kijk zelf eens welke zinnen goed bij elkaar passen. Lees je brief dan hardop voor en kijk of het goed aanvoelt. Of het is zoals je bent. Misschien is het een goed idee om foto's mee te sturen van moodboards die je hebt gemaakt.

Wanneer je het bedrijf zo uitbundig prijst om zijn kwaliteiten is het misschien aardig om wat dingen met name te noemen. Noem maar de naam van een stylist die bij hen werkzaam is en die je inspireert. Of misschien iets op hun site wat je erg aanspreekt. Maar onthoud het belangrijkste: je enthousiasme en creativiteit zijn hier het belangrijkste.

Succes,

Janet
Met citaat reageren