Los bericht bekijken
  #10  
Oud 6 maart 2010, 07:00
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Functiewaardering: heb mbo maar doe hbo-werk

Citaat:
Nou zal dat tegenwoordig niet zo snel meer gebeuren, denk ik vanwege een inkrimping van onze werkzaamheden.
Hier is een reden dat jouw werkgever niet geneigd is om je salaris te verhogen.


Citaat:
Ik ben niet de hoofdhandelaar, maar ik handel voornamelijk als back up. Toch mag dat wel naar waarde worden gewaardeerd. Ik doe verder de beursadministratie en houd me bezig met de facturatie van fysieke materialen en het bijhouden van spreadsheets. Misschien zou ik moeten weigeren nog te handelen....
Functiewaardering wordt gedaan op basis van de hoofdfunctie, de belangrijkste taken. Het lijkt erop dat het ondersteunen van de hoofdhandelaars jouw belangrijkste taak is. Daarom is het logisch dat je hierop wordt ingeschaald.

Toch mag je wel extra beloond worden - af en toe een bonus als je het goed doet, een schaal extra - omdat je geregeld de verantwoordelijkheid pakt om zelf ook te handelen. Daar is het bedrijf niet toe verplicht, maar dat is mijn persoonlijke mening. Nu de handel is teruggelopen, kan ik me voorstellen dat ze de salarissen willen bevriezen; de crisis overleven.

Misschien is het wel een optie om die hbo-opleiding hierin mee te nemen. Je wordt blijkbaar hierdoor meer waard in de ogen van jouw werkgever.... Of in de ogen van jouw volgende werkgever als je de stap maakt naar handelaar???

Als dat jouw doel is, als je de handel leuk vindt, blijf dan vooral handelen! Met het weigeren om nog te handelen snij je jezelf in jouw eigen vingers.
Met citaat reageren