Los bericht bekijken
  #2  
Oud 23 mei 2011, 10:01
Linda1985 Linda1985 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 april 2011
Berichten: 71
Linda1985 is on a distinguished road
Standaard

Volgens mij kun je die toets altijd doen als je 21 jaar of ouder bent, ik zou even een belletje doen naar de school waar je de opleiding zou willen gaan volgen.

Deeltijd of voltijd moet je voor jezelf beslissen, inderdaad wordt er bij deeltijd een groot beroep op zelfdiscipline gedaan, als je van jezelf weet dat je moeilijker zult leren wanneer je zelf je tijd moet indelen en niet elke dag in de klas zit, dan zou ik voor voltijd gaan. Anders is de kans groot dat je er snel weer mee zult stoppen en dat zou natuurlijk zonde zijn. Ik weet niet of je op jezelf woont ofzo? Dan is deeltijd wel een stuk handiger omdat je er bij kunt werken. Volgens mij moet je dan wel een baan in de branche hebben, ik weet niet of dat mogelijk is zonder werkervaring of opleiding?

Ik ben zelf op mijn 21e met een mbo opleiding gestart en zat bij alleen maar 16-jarigen in de klas, tja het leeftijdsverschil is dan wel groot en je merkt dat ook duidelijk (minder gemotiveerd en staan heel anders in het leven), maar mij is het goed bevallen, ik kon met iedereen goed overweg en heb gezorgd dat ik altijd samenwerkte met de leerlingen die zich net wat ouder en gemotiveerder gedroegen dan een standaard 16-jarige, zodat je zeker weet dat je een project of werkstuk tot een goed einde kon brengen.

Succes
Met citaat reageren