Los bericht bekijken
  #5  
Oud 7 oktober 2006, 14:42
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie secretaresse

'tiepmiep' is wellicht allang ergens aan het werk, maar er is vast wel iemand anders die wil solliciteren naar een baan als secretaresse...

Een tijdje geleden heb ik ook gesolliciteerd als secretaresse én werd ik uitgenodigd voor een gesprek. Ik zet de brief hier maar neer, misschien biedt 'ie iemand nog tips! (Ik ben het overigens niet geworden, want ik was niet erg enthousiast over de functie en dat merkten ze geloof ik iets te goed )


Beste heer Huppeldepup,

Een flexibele, zelfstandige en accurate persoon met secretariële werkervaring: toen ik de functie-eisen voor de functie van medewerker voor het bureau Dinges las, dacht ik meteen “Deze functie is mij op het lijf geschreven!”

Na het vwo heb ik een bachelordiploma Nederlandse taal en cultuur behaald. Momenteel bevind ik mij in de afstudeerfase van mijn Masterstudie. Daarnaast werk ik als projectsecretaresse voor de Radboud Universiteit Nijmegen. Daar vervul ik diverse secretariële taken, zoals notuleren, het bijhouden van actie- en besluitenlijsten en het organiseren van vergaderingen en bijeenkomsten. Bovendien maak ik deel uit van een communicatiewerkgroep, schrijf ik digitale nieuwsbrieven en zorg ik dat de website up to date blijft. Ik vind deze combinatie van werkzaamheden interessant, maar helaas betreft het een parttime functie, terwijl ik liever fulltime zou werken. Ik ben daarom op zoek naar een soortgelijke baan en die denk ik bij de Dinges te kunnen vinden.

]Ik ben nauwkeurig, betrouwbaar en pik snel nieuwe informatie op. Dankzij mijn studie-achtergrond is mijn kennis van het Nederlands uitstekend. Ik functioneer het beste in een klein team, waarin ik zelfstandig kan werken en veel verantwoordelijkheid krijg. De werkomgeving van de Dinges, zoals beschreven in uw advertentie, past dan ook goed bij mij. Aangezien zowel mijn persoonlijke eigenschappen als mijn werkervaring naadloos aansluiten op uw functie-eisen, zou ik mijns inziens een prima kandidaat zijn.

Tot slot wil ik u graag meedelen dat ik per direct beschikbaar ben, maar van xxx tot xxx op vakantie ga. U kunt mij in deze periode wel per email bereiken. Met plezier licht ik mijn enthousiasme voor deze functie toe in een gesprek.

Met vriendelijke groet,

Neerlandica_to_be