Los bericht bekijken
  #19  
Oud 31 januari 2012, 13:35
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard

Een baan in loondienst als coach of counselor is zeldzaam... ze zijn er wel, maar dan moet je echt behoorlijk wat op je kerfstok hebben om in aanmerking te komen en eerder in de hoek zitten die Hassan heel terecht al noemt.

Lees ook het artikel eens in de Intermediair over de carriereswitch naar coach. Het artikel is behoorlijk negatief en hoewel je in de reacties ziet dat ik dat wat nuanceer, is het inderdaad moeilijk om aan de slag te komen als coach of counselor. ZZP-er is je beste kans maar realiseer je dat je dan echt moet gaan ondernemen en je declarabele uren dus inderdaad behoorlijk kunnen tegenvallen in het begin. (en in tijden dat het even wat minder gaat)

http://www.intermediair.nl/artikel/c...een-coach.html

Als je die opleiding hebt gedaan, kun je wel breder kijken naar bijv. leidinggevende of adviserende functies, want die ACC opleiding is wel goed voor de gespreksvaardigheden.

Over de ACC... ik heb die zelf ook gedaan, maar zou het niet zo snel aanraden als enige opleiding. Voor mij was het leuk voor erbij, want de levenservaring, kennis en kunde en (vooral belangrijk) mijn visie op (loopbaan)-coaching had ik al in huis...
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren