Los bericht bekijken
  #1  
Oud 1 maart 2012, 17:01
Mo. Mo. is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 71
Mo. is on a distinguished road
Standaard werkgever met minder empathische initiatieven

Hallo,

Ik wellicht een onconventioneel probleem waar ik graag wat meningen over wil horen.
Een tijdje heb ik voor een ervaren vakgenoot gewerkt als zijnde werkervaringsstage, dit was aanvankelijk leuk.
En hij gaf aan dat hij mij graag in dienst wilde nemen, echter dit werd steeds niet waarheid. Enige tijd geleden zou het er dan toch van komen.
Want hij was erg tevreden over mij.
Na 4 maanden werken en inspanning en aandringen op contract, kreeg ik een contract dat totaal niet voldeed aan wat was afgesproken, niet qua uren, niet qua salaris, en bovendien ging mijn uitbetaling via 2 vrienden van hem die hij een vriendendienst wilde doen, waardoor voor ieder uur dat ik werkte zijn vrienden een percentage zouden ontvangen. Toen heb ik aangegeven de samenwerking niet meer wilde voortzetten. Er was de weken voor beeindiging al sprake van zeer hatelijke/ vernederende opmerkingen maar na het beeindigen werd dit meer. (Daarbij speelt mee dat ik een andere interessante vrijwilligersopdracht heb gekregen waarbij ik merkte dat er sprake was van jaloezie/ de opdracht was meer iets voor zijn vrouw dan voor mij, dan kon ze haar hersens lekker gebruiken). Hij wilde alleen een vrijwilligersvergoeding geven en toen alleen uitbetalen wanneer dat voor hem fiscaal gunstig was. Hij heeft me onlangs nog een mail gestuurd waarin hij aangeeft mij echt te willen betalen. Echter ik denk dat er een wat sadistische inslag zit bij zijn initiatief en ben eigenlijk klaar met deze meneer. Enerzijds heb ik recht op uitbetaling en wil mij niet laten intimideren, anderzijds denk ik dat het salaris niet conform universitair geschoolde kracht zal zijn zoals overeengekomen en wil ik deze meneer geen ruimte meer geven voor meer beledigende initiatieven.
Van de gemeente heb ik toestemming gekregen om te weigeren.
Ik denk niet dat ik nog iets leuks van deze vakgenoot hoef te verwachten, ook geen referentie. Dus wellicht een onconventionele vraag, heeft iemand een insteek over hoe deze situatie te benaderen? Ik wil graag met enige waardigheid deze nare situatie verlaten. Alvast bedankt!!

Groet, Mo.
Met citaat reageren