Los bericht bekijken
  #1  
Oud 17 november 2012, 09:24
Jans Jans is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 september 2010
Berichten: 15
Jans is on a distinguished road
Standaard Journalist: welke opleiding?

Na een aantal verkeerde studiekeuzes ben ik nu gestart met een nieuwe opleiding. Of beter gezegd: met 2, want ik doe nu WO Franse taal en cultuur en HBO journalistiek. Praktisch is het niet te combineren: beide studies zijn voltijd en in andere steden. Ik moet wel kiezen...

Ik heb in de vorige periode alle vakken gehaald voor Frans. Met journalistiek heb ik nu wel een kleine achterstand opgelopen. De vakken voor Frans vond ik toen interessant, terwijl ik bij journalistiek een blok volgde dat ik niet zo super vond... (radio en tv). Maar nu zijn de rollen omgedraaid. Voor Frans heb ik het gortdroge academische vak Algemene Taalwetenschappen, voor journalistiek juist leuke vakken, zoals geschreven pers, internationale betrekkingen en politicologie.

Ik weet dus echt niet wat ik moet kiezen
De arbeidsmarkt voor journalisten is beroerd, dat weet ik. Ik zou het liefst buitenlandcorrespondent/journalist willen worden in een Franstalig land. Wat kan ik dan het beste doen: HBO journalistiek en daarnaast wat bijvakken Frans aan de uni? Of Franse taal en cultuur en daarna een master journalistiek (of eventueel een minor journalistiek tijdens de opleiding) ?
Met citaat reageren