Los bericht bekijken
  #5  
Oud 11 december 2006, 23:16
Marrie Marrie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 september 2006
Berichten: 71
Marrie is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief groepsleider

Hoi,

Ik sluit me erbij aan! Hierbij nog mijn reactie:

Via werk.nl heb ik de vacature voor leidster kinderopvang gezien.
Daar heb ik opgereageerd en kreeg een mail terug om u een brief te sturen.
Dat ga ik dus ook meteen doen.


Eigenlijk kun je niet zeggen: dat ga ik dus ook meteen doen, omdat taalkundig gezien je de brief al geschreven hebt als de lezer hem krijg. Zeg zoiets: Zoals gevraagd in uw reactie per e-mail, stuur ik u hierbij mijn sollicitatiebrief en CV.

Even iets over mijzelf.
Mijn naam is Chantal xxx, ben 21 jaar oud en woonachtig in xxx.
Ik ben afgestudeerd als onderwijsassistent in 2005.
Momenteel ben ik werkzaam als medewerkster bij een supermarkt op de versafdelingen.


Aanlsluitend op het commentaar van primago advies: geef nu aan waarom je in de kinderopvang wil werken, en schrijf niet wat hierboven staat. Gebruik een stukje van hierboven, maar laat weg hoe oud je bent, je naam en waar je woont. Ook waar je nu werkt, dit is nu niet relevant, en staat in je CV. Ik zou zeggen bijvoorbeeld dit:

In 2005 ben ik afgestudeerd als onderwijsassistent. Ik zou graag in de kinderopvang willen werken, omdat me dit altijd al heeft aangesproken, aangezien ik dol op kinderen ben.

Geef nu aan waarom je geschikt bent voor de functie, gebruik hiervoor het volgende stukje tekst, maar probeer inderdaad wat minder met "ik" te beginnen, en geen enters te gebruiken (dus probeer dit onderstaande nog wat mooier te maken met die tips):

Ik heb veel ervaring met kinderen, zo heb ik stage gelopen in verschillende groepen. Voornamelijk in groep 1/2, 3 en 5 en ik heb af en toe ingevallen in hogere groepen. Ik kan me goed inleven in de belevingswereld van de kinderen. Contact houden met ouders vind ik ook erg belangrijk en gaat me ook erg goed af. Ik ben zeer flexibel ingesteld en kan zowel zelfstandig als in een teamverband werken

Wat ook nog een tip is: kijk waarom de organisatie je aanspreekt, dus is het misschien de openheid? Ken je organisatie ergens van? Zijn er andere zaken waarom je graag daar wil werken (misschien spreekt de cultuur binnen de organisatie je aan)? Zet dit dan ook in je brief. Dat kan mooi achter het bovenstaande aan. Vervolgens sluit je af met de volgende alinea's (dus 2 zinnen achter elkaar, en dan de slotzin):

Ik zou mijn capaciteiten graag willen inzetten en uitbreiden binnen uw bedrijf. Graag licht ik mijn motivatie en interesse in een persoonlijk gesprek verder toe. *

Ik zie uit naar uw spoedige reactie.


* Ik zou nog teruggrijpen naar je stage-ervaring en competenties, in de laatste alinea voor je slotzin: zoiets als: Gezien mijn stage-ervaring, motivatie en bovengenoemde competenties zou ik mijn capaciteiten graag willen inzetten en uitbreiden binnen uw bedrijf.
Succes!
Met citaat reageren