Los bericht bekijken
  #6  
Oud 4 oktober 2013, 17:18
Niennos Niennos is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 september 2013
Berichten: 8
Niennos is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief aangepast

Daar ben ik weer met een aangepaste versie.
Deze wil ik versturen naar een vacature voor pedagogisch medewerker. Ze vragen iemand die op een voorschoolse opvang, binnen een multiculturele buurt, de groep kinderen in leeftijd van 2,5 tot 5 leidt en ouders hier actief bij betrekt.



----------
U zoekt een zelfstandig en creatief Pedagogisch medewerker met affiniteit met een multiculturele omgeving. Een functie die helemaal bij mij past.
Ik ben er namelijk klaar voor om aan de slag te gaan en ben op zoek naar een uitdagende baan waarbinnen ik kan groeien. Ik wil dan ook graag solliciteren op de functie van Pedagogisch medewerker bij .....

Gedurende ruim 1,5 jaar heb ik in verschillende settingen met jongeren met probleemgedrag gewerkt. Door intensief aan hun doelen te werken, ouders/opvoeders te betrekken en tevens een huiselijke sfeer te creëren, begeleidde ik de jongeren om weer thuis te kunnen wonen of om hun zelfstandigheid te vergroten. Daarnaast heb ik zowel individuele als groepsgerichte voorlichtingen en trainingen gegeven, zoals SoVa, seksuele voorlichting en agressietraining. Naar mijn mening ligt mijn kracht in het aansluiten en verplaatsen in de belevingswereld van de doelgroep waar ik mee werk.

Ik solliciteer op deze functie bij .... omdat het een functie is die verschillende interesses omvat. Het intensieve contact met ouders bijvoorbeeld. Tijdens mijn afstudeerscriptie heb ik me verdiept in de gezinsdagbehandeling. Na verschillende bezoeken en interviews ben ik nog enthousiaster over het intensief systeemgericht werken met gezinnen. Ik kan me dan ook helemaal vinden in uw visie op ouders en hun rol in de hulpverlening. Zij moeten zoveel mogelijk betrokken worden bij de ontwikkeling van hun kind.

Daarnaast spreekt het multiculturele aspect me zeer aan. In februari ben voor vier maanden naar Zuid-Afrika gereisd. Daar heb ik een sociale vaardigheidstraining ontwikkelt voor de jeugd op het weeshuis. Daarnaast was ik, binnen een multicultureel vrijwilligersteam, verantwoordelijk voor de opvoeding en begeleiding van de kinderen en jongeren in de leeftijd van 2 tot 18 jaar.

Ik ben flexibel, geduldig, heb een groot inlevingsvermogen en ben creatief in het omgaan met onverwachte situaties. Het werken binnen een multidisciplinair team heb ik tijdens verschillende banen, stages en vrijwilligerswerk geleerd. Met deze vaardigheden denk ik geschikt te zijn voor de functie van Pedagogisch medewerker bij ..... Verder woon sinds 1 oktober in ... en ben ik per direct beschikbaar.

Verdere informatie geef ik met plezier in een persoonlijk gesprek.
Met citaat reageren