Los bericht bekijken
  #3  
Oud 4 februari 2014, 11:08
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Allereerst wil ik je complimenteren met het feit dat je er hard voor hebt geknokt om jezelf weer op de rails te krijgen. Fijn om te lezen dat het steeds beter met je gaat. Je vraagt om advies wat je nu het beste kunt doen. Ik raad je aan om je mbo-opleiding af te maken. Tegelijkertijd realiseer ik me dat je nu uit je schulp aan het kruipen bent en als jij aangeeft dat je eigenlijk geen mbo wil doen, wie ben ik dan om te zeggen dat je het beste door kunt gaan? Of je hbo aankunt, kan ik zo niet inschatten. Realiseer je wel dat je zonder papiertje op de huidige arbeidsmarkt niet veel kansen hebt. Als je stopt met je mbo, heb je geen diploma. Je kunt proberen om toegelaten te worden tot een hbo-opleiding. Maar als dit niet lukt, wat ga je dan doen? Je kunt ook eerst je mbo-opleiding afmaken en daarna naar het hbo doorstromen. Je hebt dan wel een diploma op zak en als mbo'er kun je vaak versneld de opleiding doen. Stel jezelf realistische doelen, dan doe je positieve ervaringen op en dat is goed voor je zelfvertrouwen
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren