Los bericht bekijken
  #5  
Oud 6 februari 2014, 10:26
Titan Titan is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 februari 2014
Berichten: 3
Titan is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loopbaancoach a/d Amstel Bekijk bericht
Hoi Titan,

Op je 42e de keuze maken om wat anders te gaan doen is in deze tijd helemaal nog niet zo gek. Nu de pensioenleeftijd 67 jaar gaat worden, sta je voor de tweede helft van je loopbaan en het is dan wel zaak dat je de komende 25 jaar werk doet waar je ook plezier in hebt! Anders wordt het wel een hele lange rit.

Uiteraard begrijp ik je twijfels of er ook wel werk is. Het beste is om daar eens over te gaan praten bij een opleiding fysiotherapie of de overkoepelende beroepsvereniging van fysiotherapeuten, zij hebben daar vast arbeidsmarktcijfers over.

Aan de andere kant, je kan ook denken aan een gecombineerde functie straks. Naast je huidige werk dit op beperkte schaal er bij doen, wellicht niet eens betaald, maar bijvoorbeeld bij de sportvereniging. Ik zie in mijn praktijk veel mensen die graag iets anders willen doen, en uiteindelijk uitkomen op een dergelijke combinatie, zodat ze toch invulling kunnen geven aan hun passie op een moeilijke arbeidsmarkt. Vanuit die situatie kan je dan ook ervaring opdien en kijken of je er op termijn echt een fulltime baan van kan gaan maken. Je zou in jouw geval misschien eerst kunnen beginnen met een lichtere avondopleiding van bijvoorbeeld sportmasseur om te zien of het studeren ook iets voor je is. Hoop dat je hier iets mee kan!

Succes er mee!

Bedankt voor je input. Ik heb zelf geen concrete cijfers kunnen vinden over marktsituaties inzake fysiotherepeuten alleen dat ze de deeltijd opleiding voor de komende 2 jaar stopzetten

Denk je niet dat niemand op een oudere fysio zit te wachten van 45-46 jaar met weinig ervaring en dat in een markt waar genoeg jongere fysio zijn te vinden?
Met citaat reageren