Los bericht bekijken
  #5  
Oud 16 februari 2007, 17:25
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief doktersassistente

Citaat:
Na het lezen van de vacature voor doktersassist bij gezondheidscentrum xxxxxxxxx en de bijbehorende functiebeschrijving was werd ik erg enthousiast.. Hier staat een puntje te veel. Omdat ik denk dat het functieprofiel goed aansluit bij mijn kennis en vaardigheden heb ik besloten om te solliciteren naar de functie van doktersassistent.
Citaat:
Mijn naam is xxxxxxxxxxx Dit hoef je niet te vermelden. Je naam staat ook onder je brief en in je cv en ben sinds 1988 werkzaam bij revalidatiecentrum xxxxxxxxxxxxxxxxx in Enschede Momenteel heb ik de functie als van zorgmentor. Mijn werkzaamheden bestaan ondermeer uit het begeleiden van cliënten/familie naar de juiste zorg en diverse administratieve handelingen, maar ook bloeddrukmeten, wondverzorging, bloedsuikerprikken.Dit soort details vermeld je in je cv.

Citaat:
De ervaringen die ik heb opgebouwd bij het revalidatiecentrum wil ik graag ontwikkelen om optimale zorg te kunnen verlenen en doktersassistent lijkt mij daar een geschikte functie voor. Deze zin is taalkundig niet correct. Je doet ervaringen op. Welke ervaringen bedoel je eigenlijk? Probeer dit concreter uit te werken. Verder ben ik accuraat, stressbestendig, klantgericht en zeker gemotiveerd.Kun je ook voorbeelden noemen waar dat uit blijkt? Een goede methode hiervoor is de STAR-methode. Met behulp hiervan kun je een functie-eis concreet maken.
Ik vind je brief iets te veel 'ik-gericht' en daardoor te weinig overtuigend. Je schrijft bijvoorbeeld: 'De ervaringen die ik heb opgebouwd bij het revalidatiecentrum wil ik graag ontwikkelen om optimale zorg te kunnen verlenen en doktersassistent lijkt mij daar een geschikte functie voor.'

Je 'verkoopt' jezelf door je capaciteiten te koppelen aan de behoeften van de organisatie waar je solliciteert. Welke ervaringen heb je zoal opgedaan in het revalidatiecentrum en op welke manier komen deze van pas in de functie van doktersassistent?

Succes!

__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren