Los bericht bekijken
  #18  
Oud 11 april 2007, 16:16
Miellyn Miellyn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 april 2007
Berichten: 17
Miellyn is on a distinguished road
Standaard Re: Ik wil zo graag wat anders doen!

Celova,

Ik zit met hetzelfde probleem... Ik ben nu maatschappelijk werker, en ik wil graag in de zorg gaan werken. Wat kom ik te kort? Een bachelor diploma.
Maar niet bij de pakken blijven zitten.
Ik weet dat je van Nederland bent, maar jullie staan nog een stuk verder in verschillende vormen van onderwijs dan wij, dus er moet een oplossing zijn.

In België bestaan er flexibele leervormen. (als je niet te ver van de grens woont, overweeg België eens , sorry heb er niet opgelet)zo kan ik mijn bachelor halen door thuis te studeren en slecht een maal per week naar school te gaan voor praktijk.

Ik heb voor een vriend die grafisch vormgever wil worden en hij kan dat volgen via avondonderwijs .

ik heb eens snel gezocht, wat voor mij niet simpel was omdat ik het Nederlandse onderwijssysteem niet zo goed ken. Maar via de website
http://www.studiekeuze123.nl/

kwam ik toch al wat verder. Veel hogescholen en universiteiten bieden de mogelijkheid om werken en studeren te combineren.
Durf ook je stoute schoenen aan te trekken met de vraag in hoeverre het mogelijk is om het te combineren met je werk.

Het studiegeld is inderdaad niet eenvoudig. Maar kijk eens naar de mogelijkheid voor een beurs. (ik weet niet hoe dat zit in Nederland) maar hier in België lukt dat als samenwonende redelijk goed.

Weet gewoon dat het veel tijd en energie kost. Je zal verlof moeten opofferen voor eventuele examens. Bij mij is dat een serieus berekende zaak geworden, en ik zal niet op vakantie moeten gaan tijdens mijn studies. Maar het is een droom en daar offer je graag dingen voor op niet?

groetjes
Miellyn

Ps als je info wil over België , daar kan ik je veel beter mee helpen.
PPs Vis ook eens naar het volgende.
bij de VDAb in Belgie kan je ee heel goede curus HTML en PHP volgen via webleren. Ik weet echter niet of je daar mag aan deelnemen als Nederlander. Maar vragen staat vrij niet
info www.vdab.be onder het blokje opleidingen.
Met citaat reageren