Los bericht bekijken
  #2  
Oud 9 augustus 2008, 22:29
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Thumbs up Re: Graag een mening van de experts

Je CV is wel gewoon standaard en dus niet flitsend.
Of bedoelde je flitsend meer in de zin van dat lampie boven op de ambulance ??
Geen probleem, ik zou het voor deze vacature ook niet te flitsend maken

Ik zou het lettertype 1 of 2 puntjes kleiner maken zodat alles op 1 pagina past.

Dat "bijlage bij ... " is mooi, maar zet dat boven aan, onder de header "curriculum vitae"


Wat mij erg opvalt is dat de enigszins relevante dingen voor deze functie onderaan je CV staan. EHBO en reddingswerk en dat soort dingen.
Ik zou daar dus meer nadruk op leggen en het bij elkaar zetten. Volgorde duseerst opleidingen, dan cursussen en nevenactiviteiten en dan je werkervaring. Misschien ongebruikelijk voor jou, maar voor een sollicitatie waar de werkervaring minder relevant is vanwege drastische switch is dat een betere vorm.

Ik zou bij het kopje nevenactiviteiten en hobby's dat laatste woord weglaten.

Ik zou in je sollie-brief zeker een paragraafje opnemen over je ervaring en passie voor EHBO en reddingswerk en je maatschappelijke betrokkenheid. Mooi punt !!

Computervaardigheden lijken mij niet zo relevant voor deze functie, weglaten joh..

Persoonlijk houd ik niet van de opsomming:
naam: naam
adres: adres
telefoonnummer: 1234567
Zet al die dingen liever gewoon onder elkaar, tis toch logisch dat je geen 1234567 heet, en scheelt weer ruimte... less is more!!!
(maar eerlijk gezegd puur een kwestie van smaak!!)

"Niet afgerond en in het vijfde leerjaar overgestapt naar HAVO" zou ik weglaten, spreekt voor zich en kan altijd in een gesprek nog naar gevraagd worden.

En als ik je CV open in Word, kloppen de tabs helemaal niet. Alles staat kris kras door elkaar, dit leest heel naar, dus besteedt daar nog even aandacht aan om het strak te krijgen!!

Verder veel succes bij je sollicitatie!!!


gr
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren