Los bericht bekijken
  #1  
Oud 14 maart 2010, 12:17
RickD RickD is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2009
Berichten: 8
RickD is on a distinguished road
Standaard Hoe om te gaan met no-win management?

Hoi allen,

Ik ben op zoek naar meningen en ervaringen over de volgende situatie:

Ik werk op dit moment op een afdeling in een bedrijf waar zowel mijn manager als een aantal directe collega’s een gedeelde historie hebben in een ander bedrijf (zelfde bedrijf als vorige bericht) en in de praktijk een hechte kliek vormen. Ze hebben hun eigen koers en proberen door het naar zich toe trekken van goede projecten en dumpen van slechte projecten, het achter de schermen afspraken maken en selectief doorgeven van goede resultaten zichzelf in de picture te spelen en gebruiken de rest van de afdeling als voetvolk om hun doelen te realiseren. En toe nu toe lijkt dit een heel succesvolle strategie te zijn.

Alles bij elkaar een no-win situatie (voor mij) zo als ik het nu zie. Zeker nu het ernaar uitziet dat er een reorganisatie zit aan te komen. Een aantal collega’s zijn al “ingestort” en zitten nu ziek thuis.

Zelf werk ik nu in veel externe projecten als een soort vluchtsituatie, maar dit is uiteraard geen langetermijnoplossing aangezien de veldslag intern is (positief blijven,meters maken en hopen dat goede resultaten me er doorheen slepen lijkt niet de beste tactiek te zijn in deze).

Mijn vraag:

Ik ben op zoek naar nieuwe praktische inzichten en oplossingen over hoe om te gaan met zo’n situatie. En wie weet heeft iemand op dit forum zo iets meegemaakt en heeft hij/zij nuttige tips over wat wel en niet te doen. Alle ideeën, tips en ervaringen zijn welkom.

In het kort wat wordt gezien als de beste tactiek in dit soort situaties?


Alvast bedankt voor alle reacties.


Met vriendelijk groet,

Rick D.
Met citaat reageren