Discussie: Open sollicitatie
Los bericht bekijken
  #5  
Oud 21 november 2020, 16:16
onderhandelexpert onderhandelexpert is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2020
Berichten: 18
onderhandelexpert is on a distinguished road
Standaard

Beste Judith,

Bellen is ook beste spannend. Daarbij is het belangrijk om te beseffen wat je wilt bereiken.
Je kiest ervoor om te gaan bellen. Doel: contact met de organisatie. Wat verwacht je voor reactie via de telefoon?
- kom maar lang?
- Dan kan je beter die bellen?
- sorry geen interesse?
Door te bellen leg je automatisch een tijdsdruk op bij de ontvangende partij. Mocht die geen tijd hebben wordt je dus afgewezen doordat hij of zij geen tijd heeft. Niet door bijv. je kwaliteiten.

Mocht je dus willen dat een organisatie/ontvanger ergens over na kan denken kan je beter kiezen voor een communicatiemiddel wat hem of haar de kans hiertoe geeft. Wat wel weer kan is dat je dat bericht nabelt.

Wie te contacten: hr of werkveld:
Wat achtergrond: in veel organisaties worden mensen van Hr aan het werk gezet zodra iemand in de lijn iemand nodig heeft. Hr is dan ook reactief.

Daarmee zeg ik eigenlijk al dat mensen in de lijn (die het normale werk doen) bepalen wat er gebeurd.

Mijn verwachting is als volgt: als je hr mail zullen zij dit naar de desbetreffende manager mailen en mogelijk zelf ook in portefeuille houden voor later.

Als een persoon rechtstreeks mailt is het maar de vraag wie dat is. De persoon naar wie Hr ook mailt? of gewoon iemand met een leuke kop op de website?

Al met al: ook hier zijn meerdere wegen naar rome.

Alles staat of valt met wat je wilt bereiken.

Ik zou persoonlijk gaan om met het bedrijf in contact te komen en te kijken of jullie mogelijk in de toekomst (kan morgen al zijn) voor elkaar kunnen betekenen. In dat geval zou ik hr mailen met de vraag met wie je dit het beste kan bespreken. Grote kans dat je dan een naam krijgt of dat je een reactie krijgt van een persoon waarmee je kunt spreken.

Succes in ieder geval. Benieuwd wat eruit komt.
__________________
Met vriendelijke groet,

Maarten



Hulp bij jouw salaris onderhandeling of arbeidsvoorwaardengesprek.
Met citaat reageren