Los bericht bekijken
  #2  
Oud 11 december 2010, 20:57
xxx
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

- betreft open sollicitatie naar ....
- "om wat anders te gaan zoeken" komt op mij een beetje over als reorganisatie/ontslag/arbeidsconflict. "ben ik toe aan een nieuwe uitdaging" klinkt beter.
- "regelmatig" klinkt positiefer dan "vele malen". Uit rest van de alinea heb ik vervolgens GEEN IDEE wat jouw takenpakket en interesses waren (had je de rol van leidinggevende/verkoper/trainer/adviseur/praktisch uitvoerende?) Leg het beter uit: je hebt geen idee of jouw brief (in eerste instantie) uberhaupt wordt gelezen door een van de voormalige gesprekspartners (en dan nog: waarom zouden ze zich jou herinneren?)

-iets uit je cv ook in brief noemen is wel handig, lastig te bepalen als je geen advertentietekst als aanleiding hebt... Welke eigenschappen/vaardigheden zijn in je huidige werk handig en verwacht je ook bij dat bedrijf te kunnen/moeten inzetten? Noem enkele voorbeelden (via star-methode bijvoorbeeld (situatie, taken, actie, resultaat)

-8 jaar werkzaam en 10 jaar ervaring, beiden bij hetzelfde bedrijf? (beginzin en latere alinea)Wanneer je een vast contract kreeg is niet relevant. Wel interssant dat je na stage 'bent blijven plakken': blijkbaar ben je een goede kracht. (huidige functie/verantwoordelijkheden in je cv)


"Doordat uw bedrijf een grote veelzijdigheid bied, denk ik in uw bedrijf alles te kunnen vinden wat ik graag zou willen. Dit heeft mij ertoe gezet deze brief te schrijven."
Bedrijf: wat wil jij dan / denk je te vinden? en wat heb je zelf te bieden?
-je stuurt een cv mee, benoem in je brief je carriere wat korter/anders focus je op: waarom bij DAT bedrijf te willen werken. (welke indruk heb je na al die jaren vh bedrijf gekregen?)
Met citaat reageren