Los bericht bekijken
  #5  
Oud 3 november 2015, 05:07
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mariekevanoosterhout Bekijk bericht
Liegen is NOOIT verstandig. Jij kwam thuis met een vervelend gevoel en datzelfde gevoel kan je nieuwe potentiele werkgever ook hebben gehad.
Het lijkt mij sterk dat een werkgever wakker ligt van een sollicitatie, voor jou 10 andere. Bovendien zijn ze het gesprek 2 minuten na afloop alweer vergeten, daarom hoor je er vaak ook niets meer van naderhand. Werkgevers geven alleen maar om hun eigen ik en zijn ook alleen maar bezig met hun eigen ik.

Citaat:
Als ik in een gesprek zit met een sollicitant voel ik ook gauw aan of iets klopt of niet. Ik ga dan doorvragen en als ik het idee heb dat iemand niet eerlijk is, dan kan ik daar echt de kriebels van krijgen. Ik kan het zeer waarderen als iemand oprecht is en kan aangeven wat hij van een vervelende situatie geleerd heeft.
Als iemand geld in het laatje brengt, wat is het probleem dan? Moet iemand dan wel "iets geleerd" hebben? Oh wacht, de enige "vervelende situatie" voor werkgevers is natuurlijk als er geen geld verdiend wordt door iemands toedoen.

Citaat:
Kun je de situatie van meerdere kanten bekijken? Zou het je nog een keer kunnen gebeuren? Als ik op die vragen een oprecht en bevredigend antwoord krijg, dan kan ik iemand echt wel een tweede kans gunnen.
Dus iemand moet JOU eerst bevredigen met een zalvend antwoord voordat je hem een 2e kans geeft. Wat zijn werkgevers en HR mensen toch een stel stiekeme sadisten.

Citaat:
Het klopt inderdaad dat een potentiële werkgever officieel niet zonder jouw toestemming contact op mag nemen met je oude werkgever, maar geloof me: via het informele circuit gebeurt dit wel degelijk.
Dus als ik bij werkgever A solliciteer in Rotterdam, dan gaat hij mijn oude werkgever B in Maastricht even opzoeken om te vragen "hoe en wat", want alle werkgevers in Nederland kennen elkaar natuurlijk ook persoonlijk? Lijkt mij sterk, werkgevers zijn hier echt niet zo mee bezig hoor. Wellicht dat dit meer bij Christelijke werkgevers ter sprake komt in de kerkbanken ofzo. En hoe zit dat dan als ik bijvoorbeeld internationaal ga solliciteren?
Met citaat reageren