Discussie: Studeren of werken?
Los bericht bekijken
  #1  
Oud 16 mei 2008, 12:08
Faye Faye is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 mei 2008
Berichten: 1
Faye is on a distinguished road
Standaard Studeren of werken?

Hallo allemaal!

Ik zit met een grote vraag! Namelijk: wat moet ik doen? Nu verwacht ik niet dat jullie in mijn hoofd kunnen kijken en mij het goede antwoord kunnen geven, maar misschien heeft u wat praktische tips, voordelen en nadelen van de keuzes waar ik tussen twijfel.

Ik studeer momenteel HBO psychologie aan het Saxion Next in Deventer, eerstejaars. Leuke studie maar niet voor mij. Aan het einde van dit jaar haal ik, als alles volgens plan loopt, mijn propedeuse diploma.

Volgend jaar is waar het lastig wordt. Ik twijfel namelijk tussen de opleiding docent Engels of mbo directiesecretaresse. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze twee opleidingen of beroepen, zo ja, zou je er wat over kunnen vertellen?

Dit twijfelen is vooral terweeg gebracht doordat ik op mijzelf ben gaan wonen en binnenkort mijn rijbewijs haal, waardoor ik steeds meer zelfstandig ben geworden. Deze zelfstandigheid heeft als nadeel dat ik niet fulltime kan werken omdat ik naar school moet.

Ik hoor vaak van alle kanten dat je zo hoog mogelijk moet studeren etc, omdat je daar voordeel van hebt later. Maar als ik nu een 1-jarig mbo traject doorloop, waarna ik aan de slag kan, kan ik toch altijd nog studeren. Zijn er mensen die misschien tips hebben of ervaring met eerder van school af gaan om te werken en later weer aan de studie gaan?

Ik hoop dat iemand mij wat tips of info kan geven!

Groetjes, Faye
Met citaat reageren