Los bericht bekijken
  #3  
Oud 7 mei 2013, 12:37
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Het is een lastige tijd, ik weet het. Werkgevers vragen om werkervaring, maar dan moet je wel eerst ergens aangenomen worden anders doe je die niet op. Uiteraard is werkervaring opdoen in je vakgebied het beste, maar mocht dit niet lukken, dan is het inderdaad verstandig om verder te kijken en (vrijwilligers)werk op te pakken waarbij je toch je kwaliteiten kunt inzetten en jezelf kunt ontwikkelen. Je kunt proberen tot half augustus een baan te vinden, maar vergeet niet dat de maanden juni, juli en augustus vanwege de zomervakantie wat rustigere wervingsmaanden zijn. Ik raad je aan om er een iets langere periode van te maken. Verder adviseer ik je om vooral te gaan netwerken. Breng eens in kaart wie je allemaal kent en wie jou verder zouden kunnen helpen. Via via worden nog steeds de meeste banen verkregen. Belangrijk hierbij is dat je weet wat je kunt en wat je wilt. Je kunt je netwerk niet alleen gebruiken om een baan te vinden, je kunt het ook gebruiken om advies in te winnen, bijvoorbeeld over de waarde van een tweede master.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren