Los bericht bekijken
  #1  
Oud 21 april 2013, 19:51
Meredith Meredith is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 april 2013
Berichten: 1
Meredith is on a distinguished road
Standaard feedback brief KNF laborant

dag mensen!

Ik moet voor het eerst een sollicitatiebrief schrijven voor een werkplek voor mijn studie (en hierbij kan ik geen hulp vragen aan mijn ouders ivm taal). Dus ik heb zelf wat geprobeerd, zouden jullie mij feedback willen geven?

Geachte heer/mevrouw,

Mijn naam is Meredith ******, geboren op 20 mei 1995 en woonachtig in Hardenberg. Op dit moment studeer ik aan de Evangelische Hogeschool, maar via via heb ik vernomen dat er komend schooljaar een vacature vrijkomt voor de functie van laborant klinisch neurofysiologie binnen uw afdeling.
Ik voel mij sterk aangetrokken tot deze vacature, omdat ik geloof dat een dergelijke functie/opleiding goed past bij mijn persoonlijke interesses en kwaliteiten. In mijn tijd op de HAVO heb ik het profiel natuur en gezondheid gevolgd, waaronder ook vakken zoals biologie en scheikunde vallen. Verder denk ik dat ik over een aantal kwaliteiten beschikken welke van groot belang zijn voor een baan/opleiding in een ziekenhuis. Zo ben ik een stressbestendige werker, erg begaan met mensen en ben ik een rustig persoon, ook bied ik mensen graag een luisterend oor. Ik ben iemand die van nature veel observeert en probeert te leren van anderen.
Het gelijk kunnen toepassen van theorie in praktische situaties is een werkwijze waar ik goed van leer en waar ik graag mee werk. Ik ben erg geďnteresseerd in het menselijke lichaam en vind het ontzettend gaaf om dit te mogen onderzoeken met complex apparatuur. Ik heb enkele weken geleden twee dagen meegelopen met een KNF laborant werkende in het ziekenhuis in Hardenberg. Daar heb ik onder anderen EMG, EEG en een vaatonderzoek gezien of zelf mogen ervaren, wat ik erg gaaf vond! Ik zou goed alleen met een patiënt kunnen werken, maar ik heb ook gezien hoe er soms samen word gewerkt met de neuroloog of andere KNF laborant wat mij ook erg aansprak.
Uw kliniek is gevestigd in Zwolle en dit is voor mij een heel groot pluspunt. Zoals het er nu naar uitziet heb ik vanaf september daar namelijk mijn huisvesting. Dit zou betekenen dat ongeacht het seizoen en de weersomstandigheden ik altijd en tijdig op mijn werk/school aanwezig kan zijn. Deze functie volg ik inmiddels al een paar maanden (daarom informeerde ik ook naar het eventueel vrijkomen van een plaats) en Zwolle is de enige locatie die mij deze zekerheid kan bieden.
Ik zal deze brief zelf langs brengen, zodat ik gelijk even het gebouw en de sfeer in kan ademen. Ik vind het prettig om te weten in wat voor omgeving ik misschien actief zal zijn en daarom kan het geen kwaad om hier op voorhand al wat tijd in te steken. Indien het voor u ook mogelijk is zou ik graag op gesprek komen en iets uitgebreider met u bespreken wat ik te bieden heb. Daarbij kan ik u dan ook mondeling overtuigen van mijn motivatie voor deze functie. Mocht het zo zijn dat het voor u beter uit zou komen als ik dit schooljaar nog begin, dan is dit mogelijk. De betreffende functie is er een waarvoor ik zo zou stoppen aan de Evangelische Hogeschool.
Bijgevoegd heb ik een CV met daarin ook mijn persoonsgegevens.

Ik hoop u voldoende geďnformeerd te hebben,

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren