Los bericht bekijken
  #1  
Oud 20 februari 2013, 11:21
apple_fan apple_fan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2013
Berichten: 10
apple_fan is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie beleidsmedewerker

Hoi, ik heb mijn vanochtend aangemeld en op enkele brieven gereageerd. En ik wil jullie vragen om een reactie c.q. positieve aanvullingen op mijn onderstaande sollicitatie brief. Ik ben tevreden over de brief met uitzondering van 3e alinea. Want die loopt niet lekker de eerste zin. Maar ik wil in dit stukje graag naar voren brengen dat ik goed kan samenwerken. tijdens het ontwikkelen of implementeren van beleid. Misschien hebben jullie een tip.

Hier komt de brief:

Zeer geïnteresseerd las ik uw vacature op xxx, waarin u een beleidsmedewerker vraagt. De informatie die ik in de visienota xxx heb gelezen heeft mijn belangstelling voor de vacature verder vergroot.

Ik denk dat mijn opleiding en ervaring van de afgelopen jaren goed aansluiten op de functie van beleidsmedewerker. Er is voldoende kennis en ervaring aanwezig over relevante wetgeving en ik heb een brede oriëntatie op vraagstukken rondom werk, inkomen en zorg.

Belangrijker is dat ik de afgelopen jaren door middel van samenwerken beleid heb ontwikkeld, geïmplementeerd of vertaald. Op het niveau van de bedrijfs- en uitvoering. Een voorbeeld is mijn rol als één van grondleggers van het XXXX (XXXX). Ik ben toen (mede) kartrekker geweest bij de ontwikkeling van het nieuwe beleid, de ontwikkeling van werkinstructies, communicatie naar de klanten en het doorvoeren van een efficiency slag in de bedrijfsvoering.

Het opstellen van beleid met oog voor de praktijk van alledag en het daadwerkelijk in staat zijn een steentje bij te dragen gaat mij erg goed af en daar ligt mijn ambitie. Ook het ondersteunen of de helpende hand bieden aan de uitvoering met instructies of overdracht van kennis geeft mij veel voldoening.
Wat mij bijzonder aanspreekt in de functie is de missie en visie van XXXX. Ik wil graag pro actief mee denken en werken om de bedrijfsvoering gereed te maken voor de participatiewet. De gedachte ‘xxxx naar xxxx ‘ spreekt mij enorm aan en wil hier heel graag aan meewerken.

Een sollicitatiebrief en curriculum vitae geven slechts een beknopte indruk over mij als persoon en motivatie en daarom wil ik mijn brief graag mondeling aan u willen toelichten.

Met vriendelijke groeten,
Met citaat reageren