Los bericht bekijken
  #5  
Oud 5 januari 2016, 16:02
Kaapel Kaapel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2015
Berichten: 6
Kaapel is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mariekevanoosterhout Bekijk bericht
Ik begrijp heel goed dat de kosten een belangrijk argument zijn in de overweging voor een bepaalde opleiding, maar laat alsjeblieft kwaliteit de belangrijkste doorslag geven.
Begrijp me niet verkeerd: het is jouw keuze, maar ik vind het jammer als je andere opleidingen afschiet vanwege de prijs, afstand of onderwijsvorm. Kijk kritisch naar het lesprogramma, de geldigheidsduur van behaalde cijfers (vooral bij afstandonderwijs belangrijk) en of de opleiding je dichterbij je doelen brengt. Anders zit je op het eind van de rit met een papiertje waar je uiteindelijk niets aan hebt. Als je het papiertje al haalt, want aanbieders van thuisstudies zijn niet open over het percentage studenten dat slaagt voor hun opleidingen ...

Misschien is Philips iedere dag ver rijden, maar als je hierdoor de doelen bereikt die je wilt bereiken, zou ik dit voor lief nemen (en een plek zoeken waar je eventueel kunt overnachten). Ga dit zeker nog eens verder uitzoeken!
De open universiteit is ook een optie. Waarom het mij interesseert? Is dat je alles in modules kunt halen. Ook bieden ze hulp voor autisten. Bijvoorbeeld langere tentames of prikkel arme ruimte. Dat hoef je niet bij het loi te verwachten, maar ook als je gewoon vragen hebt. Ik bedoel dan het verschil met een open universiteit en een volle thuis studie. Mocht het uiteindelijk niet lukken zit ik niet aan een volle bachelor vast. Daarna kan je altijd nog naar andere wegen kijken.

Philips moet ik 20 januari terug bellen dus heb nog even de tijd om alles rustig uit te zoeken.

Ik ga volgende week de stof bij de open universiteit in kijken en met ze praten in breda.

Ik heb lichte ervaring met zelfstandig leren en exin certificaten. Kom met bijna 90% goed naar buiten. Redelijk positieve ervaringen mee.

Uiteraard is het mijn wens wat ik wil. Het kan allemaal zwaar tegenvallen , maar ook heel leuk zijn. Mijn gevoel zegt dat ik weer iets moet gaan leren dus daar luister ik ook naar.

Maar alles uitzoeken is erg belangrijk daarom doe ik dat ook voor dat ik een keuze gaat maken. Heb bijvoorbeeld ook al de studiegids van nha en loi hier liggen.
Met citaat reageren