Discussie: WO Master
Los bericht bekijken
  #4  
Oud 10 december 2008, 22:40
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: WO Master

Ik studeer toevallig aan de universiteit van tilburg. Ik weet niet welke HBO studies je op dit moment volgt. Maar het is niet mogelijk met een HBO bachelor naar een WO master te gaan.

Je zal eerst een 1 jarig schakel programma (pre-master) moeten volgen om toegelaten te worden. In dit pre-master programma krijg je een aantal 2e en 3e jaars wo bachelor vakken die er voor zorgen dat je beter voorbereid bent op de daadwerkelijke master.

Het verschil tussen een wo bachelor en een hbo bachelor (naast het verschil in niveau) is dat de wo bachelor theoretisch is enkel 3 jaar duurt en direct toegang verschaft tot een WO master. Een HBO bachelor is praktijk gericht en sluit daarom wat minder aan, vandaar dat er schakel programma's bestaan (pre-masters).

Meestal is het verschil in wiskunde ook groot (het is echter niet zo dat alle masters veel wiskunde bevatten), in dat opzicht is een pre-master ook ideaal.

Als je wil kan ik het schakel programma voor je opzoeken, ik weet niet welke master(s) je op het oog hebt?
Met citaat reageren