Discussie: Beginzin
Los bericht bekijken
  #8  
Oud 28 augustus 2010, 21:07
thor2002 thor2002 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 113
thor2002 is on a distinguished road
Standaard

Hai Dorine, als ik het zo even bekijk, heb je al een aardig aantal zinnen geprobeerd. Wat ik begrijp is dat je enkele zelf al wat gekunsteld vindt, wat ergens ook wel begrijpelijk is; een sollicitatiebrief is toch altijd weer een vreemd epistel waarin je deels probeert een beetje van jezelf te laten doorschemeren, gelardeerd met indrukwekkende prestaties en voorzien van de nodige lokketjes.
Ik neem aan dat je al aardig wat brieven hebt verstuurd. Je krijgt een groot aantal afwijzingen. Misschien dat de reden hiervoor niet terug te leiden is naar jouw persoonlijk maar de omgeving. In het onderwijs, maar ook bij ministeries en school-begeleidingsdiensten wordt aan alle kanten bezuinigd.

Om terug te komen op je beginzin; laat de 'leuk, vrolijke en aparte' zinnen gewoon gaan. Zoek naar je eigen stijl. Ben je flamboyant, introvert, zakelijk of formeel? Daar horen verschillende zinnen bij. Uiteraard zou je samen met een forumlid tot een zin kunnen komen maar of die in overeenstemming is met jouw persoonlijkheid...
Mijn puntje: ik heb wel eens een zin 'geleend' omdat ik die heel origineel vind. Tijdens het gesprek bleek dat deze zin een totaal ander beeld van mij had opgewekt bij de lezers en liep het gesprek heel slecht.

T.
Met citaat reageren