Los bericht bekijken
  #3  
Oud 30 juni 2010, 09:29
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Kiezen voor "werk naar werk" of niet...

Dit is een lastige keuze, zeker omdat pas achteraf blijkt of je een goede keuze hebt gemaakt of niet. Laat je daarom ook door een jurist adviseren, zodat je precies weet wat de gevolgen zijn vwb je uitkering.

Wanneer je jezelf goed kunt verkopen bij sollicitatiegesprekken en je vermoedelijk snel kunt overstappen naar een andere baan als projectmanager, dan zou ik het geld pakken. Grote kans dat je dan binnen acht maanden werk vindt. Daarnaast heb je hoogstwaarschijnlijk een vangnet hebt in de vorm van de WW.

Wanneer je hulp nodig hebt bij solliciteren, of wanneer het voor jou niet zo vanzelfsprekend is dat je je carričre wilt voortzetten als projectmanager, dan zou ik de mogelijkheid van loopbaanbegeleiding nemen. Je koopt daar ook tijd mee, want je WW gaat later in. Zeker als je een gezin te onderhouden hebt, is dat van belang.
Als ik je verhaal inschat, dan ben je bij je huidige werkgever 'opgegroeid'. Je zou er tegenaan kunnen lopen dat jouw ervaring zo specifiek is voor dat bedrijf, dat overstappen moeilijk is. En zelfs als dat feitelijk meevalt, dan nog kun je tegen dat vooroordeel aanlopen.

Solliciteren vanuit werkloosheid heb ik nooit ervaren als een probleem. In deze crisis is het geen schande om zonder werk te zitten.

Veel succes met jouw afweging.
Met citaat reageren