Los bericht bekijken
  #1  
Oud 26 mei 2017, 10:50
Aqua123 Aqua123 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 april 2017
Berichten: 7
Aqua123 is on a distinguished road
Standaard Focusvraag/onderwerp stageverslag

Hallo iedereen

Ik ben een student interieurarchitectuur en zal binnenkort stage volgen bij een architectenbureau. Tijdens de stage moeten we wekelijks een stageverslag schrijven. Hierbij moeten we een bepaalde focusvraag of over een bepaalde onderwerp inzake interieurarchitectuur in praktijk, beantwoorden, maar ik weet niet wat een goede focusvraag of onderwerp kan zijn.
Het is vanzelfsprekend dat je stage gaat volgen om te zien hoe het in de praktijk aan toe gaat.
Natuurlijk kan je als interieurarchitect je profileren binnen verschillende sectors, maar ik heb specifiek een architectenbureau gekozen omdat ik wil zien wat de verantwoordelijkheden kunnen zijn van een interieurarchitect binnen een architectenbureau, omdat ik graag in de toekomst ook in een architectenbureau wil werken.

Maar of dit gezien kan worden als een focusvraag omdat het zeer algemeen is, weet ik niet. Wat denken jullie? Als je een onderwerp(en) weet, mag je dat ook gerust laten weten. Ik weet niet zo goed wat het zo al kan zijn.

Alsvast heel erg bedankt!

Onderaan beschrijving van de focusvraag:


FOCUSVRAAG
Leidend voor dit proces is de vraag: Wat wil je, als ontwerper, specifiek leren uit de periode Externe Praktijk?

Om deze vraag te beantwoorden moet je het algemene niveau verlaten en vooraf zeer specifiek duiden wat je wil gaan leren. Je brengt in kaart wat je al weet en wat je kunt te weten komen zonder tussenkomst van het bedrijf in kwestie. Wat je al weet kun je samenvatten en opfrissen. Wat je kunt te weten komen is bepaald door wat je kan opzoeken.

Wat rest is een afgebakend stukje nog te verwerven kennis, een specifieke vraag voor de externe praktijk. Dit duidt op een specifieke vorm van kennis die je enkel kan al doende kan verwerven.
Met citaat reageren