Los bericht bekijken
  #5  
Oud 27 augustus 2007, 15:41
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor functie secretaresse

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sandy-38 Bekijk bericht
middels deze brief
Middels is geen standaardtaal. Gebruik liever "door middel van" of "met". Ik zou ook de komma's weglaten: "Dan stel ik mij met deze brief graag aan u voor."

Maar wat zegt die zin eigenlijk? Iedereen stelt zich met een sollicitatiebrief voor. Schrijven is schrappen. Ik zou nog even zwoegen op een creatievere opening.

Citaat:
Het is, mede door de diversiteit aan werkervaring, voor mij geen enkel probleem om te schakelen.
Weer die komma's. Dat leest niet vloeiend. Ik zou bijvoorbeeld zeggen: "Ik heb uiteenlopende functies vervuld en kan daardoor moeiteloos schakelen tussen verschillende werkzaamheden." (aangevuld met overtuigende voorbeelden)

Citaat:
Ik kan o.a. goed prioriteiten stellen. Ook al betreft het werkzaamheden van een, bijvoorbeeld, zieke collega.
Weer die komma's En het verband tussen prioriteiten en een zieke collega is niet helemaal duidelijk. Ik zou bijvoorbeeld zeggen: "Ik kan goed met werkdruk omgaan en prioriteiten stellen, bijvoorbeeld als ik plotseling een zieke collega moet vervangen."

Citaat:
Ik hoop dat deze brief uw interesse in mij geprikkeld heeft.
Ik zou het iets neutraler zeggen: "Ik hoop dat deze brief uw interesse gewekt heeft".
__________________
René
Met citaat reageren