Los bericht bekijken
  #4  
Oud 12 maart 2012, 16:11
Andy Andy is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2012
Berichten: 17
Andy is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar Andy
Wink idem

Hallo
Ik voel me in een dergelijke situatie. Alleen ben ik van België en zijn de opleidingen waar jullie over spreken niet van doen hier.
Ik merk ook op dat je reeds lang ervaring hebt in de sociale sector.
Mijn situatie is dat ik 3 jaar in de privé-sector in de ICT gewerkt heb. Daarna ben ik mezelf gaan bijstuderen voor leerkracht. Na een pak geluk mocht ik starten als ICT Coördinator van een school en tegelijk lesgeven in het volwassenonderwijs. Heb ik 2jaar graag gedaan. Alleen was het ICT gebeuren veel eenzaam pc's installeren, server onderhouden en alleen in een kotteke zitten. Ik ben gestart (2005-2006) in het middelbaar onderwijs lesgeven in een toffe school als leerkracht informatica als vervanger. We hadden een tof team leraars, gingen regelmatig een pint drinken ... Helaas maar voor 1 jaar.
Na het solliciteren kwam ik terecht in een katholieke school in Veurne (40') rijden van thuis. De eerste 2 jaar was ik gemotiveerd en gaf ik graag les. Het contact met de jonge gasten sprak me aan. Ik ben enthousiast en hou van een uitstap enzomeer (zeker in de IT sector). Jammer maar ik volg niet altijd graag de regeltjes en dit begon te botsen met de directie. Nog 1 jaar was ik tamelijk gemotiveerd voor de klas, maar in het laatste jaar was mijn motivatie pardoes. Ik had in mijn klas 9 gasten voor de lessen syteembeheer. Je moet weten dat de evolutie snel gaat binnen de ICT wereld. Die gasten waren super gemotiveerd, en ik wou maar niet met de saaie cursus werken zoals ik voordien deed. Tot dit zich tegen mij keerde. De leerlingen wouden een houvast en de ouders klaagden bij de directie. Ik kon mezelf niet meer opbrengen om ICT bij te scholen. Het werd een einde op mijn initiatief.
Nu werk ik als programmeur bij de politie in Gent. In feite reageerde ik op een vacature voor een allrounder IT.

De job ligt me totaal niet! Ik ben geen mens om alleen te zitten. Ik ben ook geen afwerker. Ik kan wel goed concepten bedenken en ik werk heel graag in een team. Toch voel ik aan dat IT me niet meer echt kan boeien.

Ik wil iets met mensen gaan doen, met of zonder beperkingen. Ik heb nu na lang piekeren mijn eerste 3 brieven opgestuurd. Het gaat om een vacature voor een opvoeder voor kinderen type 3 met emotionele of gedragsproblemen, begeleider voor mensen met beperkingen of een leerlingenbegeleider functie.
Ik vermoed dat ik weinig kans maak met mijn huidige diploma. Wat nu?
Kan iemand mij helpen?
Ik zit nu in mijn werk met een contract voor bepaalde duur van 1 jaar. De situatie is dat het project mijn petje te boven gaat. Ik weet het gewoon niet meer.

Ik ga voor een job in de sociale sector dat voel ik dat dat snor is. Het komt goed!

Groetjes
Met citaat reageren