Los bericht bekijken
  #1  
Oud 20 mei 2009, 09:23
gwbuiter gwbuiter is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 mei 2009
Berichten: 4
gwbuiter is on a distinguished road
Smile Van verkoper naar Operatieassistent

Al ongeveer 12 jaar zit ik in de detailhandel, en heb ik in winkels gewerkt wat electrotechnische apparatuur verkoopt. Met name computers en aanverwante apparatuur, omdat dat mij als hobby altijd al heel erg aansprak.

Intussen ben ik (helaas) door de economische crisis mijn baan kwijt geraakt, en dus weer op zoek naar een nieuwe baan.
Echter begin ik steeds minder enthousiast te worden over dit werk. Het geeft mij geen voldoening meer. En.....welke werkgever neemt nog iemand van 34 aan voor winkelwerk, terwijl ze ook iemand kunnen vinden van bv. 21 die hetzelfde kan? En wat blijkt dus bij solliciteren?.. afwijzing-na-afwijzing....of ze laten helemaal niets van zich horen.

Het probleem is dus dat ik verder in andere richtingen geen ervaring heb...en het lijkt wel alsof je eenmaal in de detailhandel zit, dat je er gewoon niet meer uit kunt komen. Kortom, ik zit vast. tenminste zo lijkt het.
Computers blijft nogsteeds mijn hobby, alleen heb ik weer te weinig kennis om bv. de ICT richting op te gaan, en daar liggen mijn ambities ook niet.

Dus....Tijd voor een carriereswitch!
Beetje bizarre carriereswitch, maar het lijkt mij geweldig om iets in de zorg te gaan doen. maar wat?... en ineens werd ik op een idee gebracht om een opleiding te gaan doen tot operatieassistent. Dat is het!... echt nog NOOIT over nagedacht, maar dit lijkt mij geweldig. Ik ben iemand die erg graag mensen van dienst is, mensen helpt en ondersteunt. Het lijkt mij gewoon een hele fassinerende baan, en wat is er nou mooier dan een bijdrage te kunnen leveren aan het genezen van mensen?

En dan de reden van mijn keus.
Vorig jaar ben ik zelf getroffen door een hartstilstand, waar ik wonder boven wonder zeer goed uit gekomen ben. Ik heb nadien ook een openhartoperatie gehad. Dit heeft mij zeer geraakt, en met dan ook echt zeer onder de indruk van het verplegend personeel wat mijn leven heeft gered.

Is dit puur een impulsieve reactie? of is dit echt wat ik wil?
Tot zover ben ik er nogsteeds van overtuigd dat dit is wat ik echt graag zou willen, en ook diverse tests wijzen uit dat ik wel geschikt ben voor een baan in de zorg
Alleen hoe dit aan te pakken?
Ik heb helemaal geen ervaring in deze richting, maar toch wil ik het graag.
Ik ben mij ervan bewust dat het wel een zware HBO opleiding is, maar daar zie ik niet zo het probleem in.

Door middel van "brief op bestelling" heb ik een prima brief en CV laten opstellen hiervoor. Graag zou ik jullie mening/advies hierover willen hebben.
Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen? of toevallig ook in deze richting?
Wat is de beste manier om dit aan te pakken?
Een ding is voor mij zeker: Ik wel WEG uit de detailhandel!!

Ik verneem graag jullie reacties.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Sollicitatiebrief_&_CV.doc‎ (40,0 KB, 536x gelezen)
Met citaat reageren