Los bericht bekijken
  #1  
Oud 12 maart 2009, 14:41
vooranneke vooranneke is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2009
Berichten: 5
vooranneke is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie voor marktonderzoeker - alle tips welkom!

Hoi!

Ik ben al meer dan een maand druk aan het solliciteren maar krijg tot nu toe alleen maar afwijzingen binnen op mijn brieven. Zouden jullie mijn brief eens door willen lezen? Alle tips welkom! Vinden jullie de brief te lang??

Alvast bedankt

Dit is mijn brief:

Beste heer/mevrouw,

Op zoek naar een volgende stap in mijn loopbaan liep ik tegen uw vacature van marktonderzoeker aan. Ik ben erg enthousiast over deze functie en van mening dat deze heel goed bij mij past. Ik vertel u graag waarom.

Ik heb in 2004 mijn Bachelor Management Touroperating gehaald. Belangrijke studieonderdelen waren management, productontwikkeling, onderhandelingstechnieken, marketing en communicatie.
Vanwege mijn interesse in marketing heb ik na het behalen van mijn bachelor, een eenjarige Master opleiding in International Marketing gevolgd in Zweden. Tijdens deze Engelstalige studie stond zowel business–to-business als business-to-consumer marketing centraal en ben ik afgestudeerd op een uitgebreid onderzoek naar nieuwe marketingtechnieken wat in Nederland gepubliceerd is in Tijdschrift voor Marketing.
Na deze opleidingen ging mijn voorkeur al uit naar een baan in de marketing. Ik liep echter tegen een interessante functie binnen de reisbureau-branche aan waarin ik de mogelijkheid kreeg om me in korte tijd te ontwikkelen tot manager. Ik heb toen de keuze voor D-Reizen gemaakt en daar de afgelopen 3 jaar ontzettend veel geleerd op het gebied van leidinggeven, analyses maken, coachen en verkopen. Mijn voornaamste kwaliteiten die tijdens deze baan naar voren zijn gekomen zijn commercieel inzicht en klantgerichtheid.

Na 3 ˝ jaar begon het echter toch weer te kriebelen en na een geweldige reis van 3 maanden door o.a. Azie en Nieuw-Zeeland ben ik nu helemaal klaar voor een nieuwe uitdaging. Ik heb inmiddels een goede indruk van de reisbranche maar ben er ook achter dat mijn ambitie toch ligt bij een baan waarin ik mijn kennis op het gebied van marketing beter kan gebruiken en verder ontwikkelen. Ik ben op zoek naar een functie met voldoende afwisseling en uitdaging, waarin ik met mensen werk en de kans krijg mezelf te ontwikkelen. Voor mij komt dat allemaal samen in deze vacature. Wat me met name aanspreekt in deze functie is het feit dat je binnen een breed scala aan onderzoeken wordt ingezet en telkens voor verschillende opdrachtgevers werkzaam bent.

Als persoon ben ik leergierig, enthousiast, klantgericht en communicatief vaardig. Ik ben van nature sociaal ingesteld en vind het leuk om contacten te leggen en te onderhouden. Ik houd er van met verschillende dingen bezig te zijn en met een enthousiast team samen te werken maar daarnaast vind ik het ook prettig om zelfstandig bezig te zijn. Qua analytisch vermogen heb ik veel kennis opgedaan als reisbureaumanager: ik was dagelijks bezig met het analyseren van management-informatie en het zoeken naar mogelijkheden om de klant nog beter van dienst te kunnen zijn en de resultaten te verbeteren.

XXX als bedrijf spreekt me aan omdat ze vernieuwende online onderzoekstoepassingen gebruiken maar daarnaast ook gebruik maken van ‘reallife’ panelonderzoek. Daarnaast spreekt de open bedrijfscultuur me aan. Kortom, XXX is een professioneel en innovatief bedrijf waar ik graag mijn steentje aan zou bij willen dragen.

Graag verwijs ik u naar mijn bijgevoegd CV voor een uitgebreider overzicht van mijn studie- en werkachtergrond. Ik kijk er naar uit om tijdens een persoonlijk gesprek mijn enthousiasme over de baan verder toe te kunnen lichten.

Met vriendelijke groet,

XXX
Met citaat reageren