Los bericht bekijken
  #1  
Oud 17 juni 2008, 22:05
Koster Koster is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 juni 2008
Berichten: 1
Koster is on a distinguished road
Exclamation Sollicitatiebrief advocaat-stagiaire aansprakelijkheidsrecht

Hoi,

Ik ben met mijn eerste sollicitatiebrief bezig. Nu gaat het om een vacature die ik heeel graag binnen wil halen maar ik loop continu vast. Ik weet compleet niet meer waar te beginnen en waar te eindigen Kan iemand slimme tips geven.

Betreft: vacature advocaat-stagiaire Aansprakelijkheidsrecht
Didam, 16 juni 2008
Geachte …..
Met deze brief wil ik mijn interesse laten blijken in uw vacature in Recht magazine.nl van 9 juni j.l.
U vraagt in uw vacature om een advocaat-stagiaire met een afgeronde studie Nederlands recht. Ik ben op dit moment bezig met het afronden van mijn studie Nederlands recht. Mijn mastervakken bestaan uit, Arbeidsrecht, Aansprakelijkheidsrecht, Huurrecht, Mediation en Internationaal privaatrecht. Mijn scriptie schrijf ik in het Aansprakelijkheidsrecht. Hieruit blijkt mede mijns inziens mijn affiniteit met het aansprakelijkheidsrecht. Daar ik mijn opleiding nog niet volledig heb afgerond, heb ik donderdag 12 juni j.l. contact opgenomen met mevrouw …..,

………spreekt mij aan doordat het een middelgroot kantoor is. Tevens vind ik het belangrijk dat er een gemengde praktijk is, waardoor ik met verschillende partijen in aanmerking kom. De verscheidenheid in aansprakelijkheidszaken zorgt ervoor dat de functie uitdagend en afwisselend is.

Gedurende de zomervakantie loop ik student-stage bij twee advocatenkantoren, te weten JPR advocaten te Zutphen en Hekkelman Advocaten te Arnhem.

Op mijn cijferlijst zijn nog niet alle cijfers verwerkt, daar ik officieel nog niet klaar ben. Het cijfer voor Aansprakelijkheidsrecht heb ik gister onofficieel te horen gekregen in verband met deze sollicitatie, een 7.5. Voor Mediation ben ik nog in afwachting van het cijfer.

Ik ben gemotiveerd, nauwkeurig, kritisch, enthousiast en ik kijk er naar uit de tijdens mijn studie opgedane kennis in de praktijk te brengen.


Graag jullie reactie op wat ik tot dusver heb

alvast heeeel erg bedankt
Met citaat reageren