Los bericht bekijken
  #2  
Oud 26 oktober 2012, 08:57
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meave Bekijk bericht
Ik las op de Website Werken in het westen dat u een vacature heeft voor schuldhulpverlener. << Beschrijf je openingszin eens anders, ik vind dat je de zin niet moet beginnen met IK
Omdat ik in dit werkveld verder wil, solliciteer ik naar deze functie.

Op dit moment ben ik werkzaam bij de maatschappelijke opvang in Amsterdam. Hier krijg ik veel te maken met mensen die grote financiële problemen hebben. Doordat mijn nieuwsgierigheid werd geprikkeld ben ik in mijn vrije tijd onderzoek gaan doen in het kader van de schuldhulpverlening, minnelijk en wettelijk traject (kader WSNP). Zo weet ik dat je verschillende soorten schulden heb. Overlevingsschulden, schulden die door te hoge vaste lasten ontstaan. Deze komen vaak voor bij mensen met een minimum inkomen.
Compensatie schulden, deze komen vaak voor bij mensen met psychische stoornissen. Zij proberen hun problemen te vergeten door bijvoorbeeld gokken en drugsgebruik. Ook mensen met eetstoornissen hebben vaak compensatieschulden. Schulden ontstaan uit te veel eten en drinken kopen en daarvoor bijvoorbeeld leningen afsluiten of roodstanden creëren.


Ik vind bovenstaand in rood gekleurd stuk meer iets voor een gesprek dan voor een brief

Als vrijwilliger ben ik ook werkzaam bij de afdeling thuisadministratie van Humanitas. Hier begeleid ik cliënten met schulden en problemen met hun chaotische administratie weglaten, dan leest de zin beter en minder chaotisch door betalingsregelingen te treffen en orde te scheppen in hun administratie de chaos << weglaten. Ook probeer ik cliënten inzicht te laten krijgen in hun financiële situatie en uitgavenpatroon. Hierbij komt ook een adviserende rol bij kijken. “Wellicht kun je dit, wellicht kun je dat.”

Mijn karakter laat zich omschrijven als iemand die rust uitstraalt, nauwkeurig is en initiatiefrijk is. Mijn uitdrukkingsvaardigheid is zowel mondeling als schriftelijk erg goed. Verder ben ik klantgericht, probeer ik altijd het onderste uit de kan te halen en laat ik me niet met het kluitje in het riet sturen.

Ik hoop dat mijn brief uw interesse heeft gewekt en dat wij elkaar snel mogen ontmoeten voor een gesprek.

Met vriendelijke groet,
Hoi Meave,

Op zich een leuke brief, maar ik mis o.a. het waarom je bij dit bedrijf wilt werken. Zoals je kunt zien heb ik 1 en ander aangegeven, kijk maar of je er iets mee kunt :-)
Met citaat reageren