Los bericht bekijken
  #4  
Oud 26 oktober 2012, 12:18
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meave Bekijk bericht
Zo weet ik dat je verschillende soorten schulden heb. Overlevingsschulden, schulden die door te hoge vaste lasten ontstaan. Deze komen vaak voor bij mensen met een minimum inkomen.
Compensatie schulden, deze komen vaak voor bij mensen met psychische stoornissen. Zij proberen hun problemen te vergeten door bijvoorbeeld gokken en drugsgebruik. Ook mensen met eetstoornissen hebben vaak compensatieschulden. Schulden ontstaan uit te veel eten en drinken kopen en daarvoor bijvoorbeeld leningen afsluiten of roodstanden creëren.
Ik ben met Danjel eens dat dit een te uitvoerig en inhoudelijk verhaal is voor een sollicitatiebrief. Als je het toch wilt vertellen, zou ik het verkorten tot iets als:

"Zo ben ik goed op de hoogte van verschillende soorten schulden als overlevingsschulden en compensatieschulden [zonder spatie!]" liefst gevolgd door "en weet ik hiermee om te gaan"

Citaat:
Hierbij komt ook een adviserende rol bij kijken. “Wellicht kun je dit, wellicht kun je dat.”
Een adviserende rol gaat verder dan "wellicht kun je". Dat laatste zinnetje zou ik schrappen.

Let ook op "hierbij ... bij".

Citaat:
Mijn karakter laat zich omschrijven als iemand die rust uitstraalt, nauwkeurig is en initiatiefrijk is. Mijn uitdrukkingsvaardigheid is zowel mondeling als schriftelijk erg goed. Verder ben ik klantgericht, probeer ik altijd het onderste uit de kan te halen.
Dat zijn vrij veel 'claims' achter elkaar. Ik zou proberen wat van deze beweringen te verplaatsen naar je ervaringsverhaal, zodat je ze met de STAR-methode kunt onderbouwen.

Citaat:
en laat ik me niet met het kluitje in het riet afschepen.
De uitdrukking is "met een kluitje in het riet sturen".
__________________
René
Met citaat reageren