Los bericht bekijken
  #9  
Oud 23 januari 2011, 10:37
joykahond joykahond is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 januari 2011
Berichten: 8
joykahond is on a distinguished road
Standaard solliciteren oudere werknemer

Weer ontzettend bedankt voor de snelle reactie en tips. Mijn motivatie schrijf ik in de sollicitatiebrief en probeer daarin inderdaad te benadrukken dat ik iemand ben die weet waar ze het over heeft. Maar om er echt uit te springen zodat een recruter of personeelsfunctionaris denkt ja dat is de persoon waar ik mogelijk mee verder kan, vind ik best moeilijk. Juist vanwege de leeftijd omdat ik me ook realiseer dat bedrijven gigantisch veel reacties krijgen op een vacature. Wat ik wel geleerd heb is om nu een recente foto mee te sturen omdat ik (dit is niet arrogant bedoeld) er nog goed uit zie, modern en representatief) en wel degelijk besef dat uitstraling en uiterlijk helaas bij heel veel bedrijven een must is in bepaalde functies. Ik heb zelf ook in het verleden op een afdeling P&O gewerkt en realiseer me dat men vaak een vooroordeel had als er een reactie van een oudere sollicitant binnen kwam. Ook wordt er snel gedacht als het cv bekeken wordt dat zal wel een dure zijn (met name bij kleinere bedrijven), wat niet duidelijk is bij heel veel werkgevers is dat er voor een oudere werknemer premiekorting kan worden aangevraagd, drie jaar lang.
Wat de workshops van het UWV betreft, hier kan ik pas aan mee doen als ik langer dan drie maanden sta ingeschreven als werkzoekende. Vooralsnog moet je het doen met de tips die op werk.nl staan en uiteraard deze geweldige site te bezoeken!
Met citaat reageren