Los bericht bekijken
  #3  
Oud 25 oktober 2006, 22:04
Crescens Crescens is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 27
Crescens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief begeleidster lichamelijk en verstandelijk gehandicapten

Paar kleine tikfoutjes en hier en daar een woordje verwijderd of aangepast. Zo had ik 'm verstuurd (verder dus prima brief - mag korter).

Een synoniem voor anders is beter. Vanmorgen zag ik in het winkelcentrum een kindje met één arm, mijn gedachten waren; dit kan voor haar een geschenk zijn en een creatievere kijk op het leven bieden. Mensen zullen haar niet snel vergeten en zij zal anders omgaan met mensen met beperkingen. Binnen dit werkveld kan ik mijn kennis en vaardigheden delen mét anderen uit - én ook inzetten vóór - de doelgroep. Maar zij kunnen mij ook nog veel leren en dát is de hoofdreden waarom ik geïnteresseerd ben in uw vacature.

Ik heb ervaring in het begeleiden van meervoudig gehandicapten. Mijn stage-ervaring heb ik binnen diverse woonsituaties opgedaan. Tot mijn taken behoorde het mede opstellen, uitvoeren en evalueren van zorgplannen. Ik heb hierbij ontdekt dat ik flexibel en cliëntgericht kan en wil werken. Door mijn verdieping in verschillende aspecten binnen dit werkveld tijdens mijn opleidingen, beschik ik over veel kennis met betrekking tot bepaalde methoden.

Door mijn loyaliteit en betrokkenheid weet ik cliënten te motiveren om hun zelfstandigheid te bevorderen. De kennis die ik tijdens het schrijven van mijn scriptie heb opgedaan, heeft betrekking op het zelfstandiger wonen van licht verstandelijk gehandicapte jeugdigen. Door deze informatie en mijn stage-ervaring, heb ik inzicht gekregen op alle aspecten binnen een positief leefklimaat en de wijze om hiervoor zorg te dragen. Multidisciplinaire samenwerking draagt bij aan de kwaliteit van de hulpverlening, binnen een teamoverleg ben ik actief aanwezig om dit in stand te houden. Ik ben tevens bereid om in onregelmatige diensten te werken.

Respectvol, sociaal en empathie zijn mijn sterkste eigenschapen. Cliënten waarderen dit in mij en schenken mij daardoor veel vertrouwen. Mijn positieve en oplossingsgerichte houding en mijn doorzettingsvermogen, zorgen ervoor dat ik met cliënten de doelen bereik die we vooraf hebben gesteld.
Met citaat reageren