Los bericht bekijken
  #1  
Oud 11 december 2012, 16:42
miesje26miesje miesje26miesje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 november 2012
Berichten: 17
miesje26miesje is on a distinguished road
Standaard Motivatiebrief maatschappelijk medewerkster, wie wil kritische blik werpen?

Wie wil mij helpen met een motivatiebrief?? Ik heb al een gesprek omdat ik hun telefonisch heb gebelt... elk kritische feedback is welkom



Geachte heer xxx,

Een sociaal en nauwkeurige medewerkster met verantwoordelijkheidszin is de maatschappelijk medewerkster die u zoekt. Met mijn ervaring in een secretariële functie en mijn opleiding als maatschappelijke dienstverlener ben ik een geschikte kandidaat. Ik reageer dan ook met veel enthousiasme op uw vacature. ( moet ik hier mijn stage ervaring van maken).

De afgelopen zes jaar ben ik werkzaam geweest in de secretariële werkkring. Ik ben een persoon die mezelf graag dienstbaar wil maken voor de samenleving. Deze aspecten miste ik voornamelijk in mijn huidige werk. Met deze reden ben ik in maart 2012 de dagopleiding Sociaal Maatschappelijke Dienstverlening MBO niveau 4 aan het particulieren opleidingsinstituut Capabel te Rotterdam gestart. Op 1 maart 2013 rond ik mijn opleiding af, mijn volgende doelstelling is om in september 2013 te starten met de deeltijdopleiding HBO Maatschappelijke Werk.

Vanaf juni j.l. ben werkzaam als stagiair maatschappelijk werkster bij Stichting xxxx. Hierin heb ik ervaring opgedaan met het begeleiden van cliënten die kampte met allerhande zaken zoals het zoeken naar werk en of school, het invullen van formulieren, het opzetten van een administratie, het bellen met instanties, het verklaren van brieven , het verduidelijken van informatie of het begeleiden naar een passende hulpverlening.

De reden van mijn sollicitatie is dat een functie binnen uw organisatie goed aansluit bij mijn opleiding en mijn persoonlijke voorkeur geniet. Bovendien vind ik het een groot voordeel dat de dienstverlening een breed werkveld heeft en de organisatie met verschillende doelgroepen werkt.

Ik ben leergierig, communicatief vaardig en stressbestendig. Ik bezit een hoge mate van inzet en doorzettingsvermogen. Ik heb geleerd dat ik zelfstandig kan werken maar ook goed in een teamverband functioneer. Door mijn opleidingcompetenties en mijn werkervaring als maatschappelijk werkster heb ik goed leren luisteren en geleerd om cliënten te motiveren. Ik vind het leuk en belangrijk om "mee te denken" en eigen ideeën te kunnen ontwikkelen en te realiseren. Opdrachten verricht ik altijd met grote inzet en ben pas tevreden met een uitstekend eindresultaat.

De functie als maatschappelijk medewerkster zie ik als een ideale start en een uitstekende uitdaging om mijn loopbaan voort te zetten. Graag licht ik mijn brief en CV in een persoonlijk gesprek aan u toe.( Ik heb al een gesprek wat kan ik hier van maken?)

Ik zie uw reactie met veel belangstelling tegemoet.
Zelfde

Hoogachtend,



Functie omschrijving:[B]Wij zijn op zoek naar een pedagogische medewerker voor onze stichting. Onze doelgroep is mensen met psychiatrische problemen en/of zwakbegaafdheid. De pedagogische medewerker zou begeleiding moeten gaan bieden aan cliënten zowel op kantoor als op het thuisfront. Het is van belang dat er ervaring is met de doelgroep en de verslaglegging rondom de hulpverlening. De functie betreft onder andere de volgende werkzaamheden: - Het begeleiden van cliënten met verschillende problematieken. - Rapporteren van verrichtingen in het electronisch patiëntendossier. - Opstellen en evalueren van individuele behandelplannen. functie: - Een afgeronde SPH of SPW opleiding, het mag ook een opleiding voor maatschappelijkezorg zijn. - Enige jaren relevante werkervaring met de doelgroep is een vereiste. - Kennis en ervaring in het werken met groepsbegeleiding - Sterk in je schoenen staan, communicatief sterk en stressbestendig - Betrokkenheid, respectvol en verantwoordelijk [/B]
Met citaat reageren