Los bericht bekijken
  #7  
Oud 20 oktober 2008, 00:24
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Welke beroepen met diploma Pabo?

Ik heb ook de PABO gedaan, heb daarna (na aanvullende opleiding) als management assistente en office manager gewerkt en ben uiteindelijk in Human Resources / P&O terecht gekomen, allemaal wel op HBO-niveau.

Ik ben nu loopbaancoach die naast individuele begeleiding ook workshops geeft. Dus ik sta nu ook weer voor groepen, iets wat ik altijd leuk heb gevonden en waar nu mijn PABO weer nut heeft gehad.

Het ligt er helemaal aan waar jouw interesse ligt.
Je hebt een HBO studie gedaan. Je hebt dus een aantoonbaar HBO niveau en daardoor zul je ook voor andere richtingen in b.v. het bedrijfsleven een goede kans maken.
Als je maar wel een hele goede motivatie hebt en aan kunt tonen dat je bepaalde competenties hebt.
Je zult waarschijnlijk voor sommige beroepen nog wel een aanvullende opleiding of training nodig hebben.

Wellicht kun je iets bij de lokale overheid doen op onderwijs beleidsgebied, als je het dicht bij "huis" wilt houden.
Maar zoals je ziet aan mijn voorbeeld, kun je dus ook in een totaal andere wereld terecht komen.


Succes

Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren