Los bericht bekijken
  #1  
Oud 30 december 2016, 16:14
kneh01 kneh01 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 december 2016
Berichten: 1
kneh01 is on a distinguished road
Standaard Ontslagen in proeftijd. Hoe vertel ik dat bij volgende sollicitatie?

Hallo allemaal,

Ik zit met een dilemma, ik ben begin november van baan geswitcht, helaas bleek in de proeftijd dat er geen goed match bleek te zijn tussen mij en werkgever. Hierbij heeft mijn toenmalige werkgever besloten de proeftijd te beëindigen. In de weken die volgde heb ik deze flinke tegenslag proberen te verwerken en ben ik (uiteraard)gaan solliciteren.

Nu ben ik uitgenodigd voor een gesprek, echter heb ik 1 grote fout gemaakt.
Op zowel mijn sollicitatiebrief als cv heb ik niet aangegeven dat bovenstaande is gebeurd. Ik heb verder geborduurd op mijn baan die ik bij mijn werkgever had voor ik geswitcht was in november. Ik weet het, dit is een enorme flater waarvan ik me nu ook afvraag waarom ik dit heb gedaan waarschijnlijk in de heat of the moment niet goed over nagedacht.

Vraag 1:
Ik zit nu met een dilemma wat betreft het sollicitatiegesprek. Hoe kan ik dit het best verklaren tijdens het kennismakingsgesprek. Naar het gesprek gaan en niks vertellen over de situatie? Naar het gesprek gaan open kaart spelen en aangeven dat dit ontzettend fout is geweest om niet te vermelden?, het gesprek afblazen omdat het door deze fout gedoemd is te mislukken.

Vraag 2:
Hoe kan ik het best mijn cv veranderen? Mijn laatst genoemde werkgever vermelden lijkt me niet echt sterk overkomen. Mijn laatste vaste dienstverband als laatste op mijn cv zetten en vervolgens een gat laten ontstaan op mijn cv lijkt me ook niet echt een optie.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Met citaat reageren