Los bericht bekijken
  #2  
Oud 15 januari 2013, 22:56
NextStep87 NextStep87 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 januari 2013
Berichten: 7
NextStep87 is on a distinguished road
Standaard

Hallo Law,

Na zelf ongeveer 5 jaar bij een advocatenkantoor te hebben gewerkt, zou ik je de volgende tip mee willen geven. Ik kreeg zelf met enige regelmaat brieven voor een stage voor mijn neus en ik persoonlijk zou qua taalgebruik meer verwachten van een 3e jaars HBO student. Verplaats je in degene die beoordeelt of je in aanmerking komt voor een stage. De desbetreffende persoon zal een ietwat zakelijkere tekst verwachten, ook van een student die een stageplaats zoekt.

In de eerste zin zou ik 'jullie' bijvoorbeeld door 'uw kantoor' vervangen. Ook zou ik in de laatste alinea, 2e zin, school verandering in het woord opleiding. Persoonlijk vind ik dit al beter overkomen.

En een tip die ik zelf pasgeleden kreeg van onze mede-tijgers: Probeer duidelijker te omschrijven waarom je juist bij dit kantoor solliciteert. Je geeft aan dat je de website grondig bestudeerd hebt, maar komt hier vervolgens niet op terug. Wat sprak je aan bij dit kantoor? Heb je bijvoorbeeld bijzondere zaken voorbij zien komen? Of hebben ze bijzondere zaken gewonnen enz.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt! Succes met je sollicitatie!
Met citaat reageren