Los bericht bekijken
  #2  
Oud 24 september 2012, 20:38
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Voor mijn gevoel mag de brief wel iets formeler en krachtiger. Een goed begin zou bijvoorbeeld zijn:
Citaat:
In de afgelopen drie jaar heb ik als <functie> intensief gewerkt met Salesforce, twee certificaten behaald en veel ervaring opgedaan met implementaties. Ik wil nu de stap zetten naar CRM/Salesforce-consultant.
Dat vind ik krachtiger klinken dan "heb ik voor het eerst kennisgemaakt".

Nog een paar suggesties:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Greeny22 Bekijk bericht
Geachte heer/mevrouw,

[...]

Op uw website kwam ik de vacature voor Salesforce.com Consultant (ref. code xxx) tegen, die eigenlijk exact omschrijft waar ik naar op zoek ben [Ik-perspectief: draai dit om naar een voordeel voor de werkgever]. Als Salesforce system administrator voor xxx en achteraf ook voor de volledige xxx groep heb ik reeds aardig wat kennis en ervaring opgebouwd op het vlak van CRM. Interne bedrijfsprocessen analyseren en achteraf [hoezo?] vertalen naar de meest optimale Salesforce.com-oplossing, dit in nauwe samenwerking met de betrokken afdelingen; het opleiden van nieuwe gebruikers en hen voorzien van het nodige trainingsmateriaal; zorgen voor een zo hoog mogelijke adoptie en een zo efficiënt mogelijk gebruik van de nieuwe CRM-applicatie. Dit is waar ik de voorbije jaren hoofdzakelijk mee bezig ben geweest [stel deze ervaring voorop in je brief], en dit is eveneens waar ik mij in de toekomst nog verder op zou willen toeleggen.

Het lijkt mij zeer interessant en afwisselend om diverse CRM-implementaties te (bege)leiden bij verschillende bedrijven in uiteenlopende sectoren. Ieder project is namelijk anders, maar de steeds groeiende ervaring uit voorgaande projecten zal telkens opnieuw aangewend kunnen worden om de klant zo goed mogelijk bij te staan. De job van Salesforce Consultant bij xxx zie ik dan ook als een mooie opportuniteit en enorme uitdaging.

Ik zie uw uitnodiging voor een gesprek alvast met veel plezier tegemoet en kijk uit naar de kans om mijn enthousiasme over deze job verder toe te lichten.

Bijgevoegd kan u ook mijn cv terugvinden.


Met vriendelijke groeten,
__________________
René
Met citaat reageren