Los bericht bekijken
  #4  
Oud 24 februari 2007, 02:16
berbo berbo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 februari 2007
Berichten: 4
berbo is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie-bijstand Financial Controller

Taalfan,

Van harte dank voor je reactie.
Het is nu ongeveer 23 jaar geleden dat ik Vlaanderen heb verlaten, en hierbij moet ik wel ervaren dat ik de taal van Stijn Streuvels en Guido Gezelle niet meer beheers zoals voordien.
U of u, c of k, hoe had ik het kunnen weten??
Terloops na de correctie van ''De omschrijving van deze functie alsook de stichting spreken mij om diverse redenen''.... hier heb ik 'alsook' gebruikt (misschien ouderwets) i.p.v. ' en de ' en 'spreken' in plaats van 'spreekt'.....vermeld. Vermoedelijk is dit OK ???

Zoals mijn brief is opgesteld past die precies op een blaadje papier en vandaar dat ik het beperkt heb gehouden. Ik ga toch gedurende het week-einde hierover nog eens nadenken.
Voor wat het 'borstgeklop' betreft ben ik altijd een beetje bescheiden geweest, ik geef toe dat dit op bepaalde momenten niet passend is.
Onderaan , de gecorrigeerde versie, volgens jou aanbevelingen.

Nogmaals dank voor je bereidwillige hulp en veel sukses met dit forum.

Berbo
------------------------------------------------------------

Geachte Mevrouw XYZ,
Op de website van de Ccvb las ik met interesse de vacature voor een Financial Controller. Graag zou ik mijzelf naar aanleiding hiervan aan u voorstellen.
Na de voltooiing van mijn hogere studies van Handels en Financiële wetenschappen was ik acht jaar in dienst van een internationale transportonderneming. Als vertegenwoordiger in het buitenland heb ik gedurende deze tijd flink wat ervaring opgedaan in het administratief en financieel beheer van een buitenlands kantoor. Momenteel overzie ik de activiteiten van een ecologische landbouwonderneming (koffie en citrus) in Panama, Centraal-Amerika. Wegens de lage koffieprijzen gedurende de voorbije jaren werd deze activiteit afgebouwd en dit heeft mij ertoe doen besluiten om te solliciteren voor deze vacature.
De omschrijving van deze functie alsook de stichting spreken mij om diverse redenen zeer aan. De eerste reden is, dat deze betrekking goed aansluit op mijn opleiding en werkervaring. Daarnaast ben ik vertrouwd met de Latijns-Amerikaanse cultuur en spreek ik vloeiend de Spaanse en Engelse taal. Eveneens heb ik ervaring met de landbouwsector in tropische landen gekoppeld aan biodiversiteit en duurzame ontwikkeling. Tenslotte beschik ik over goede sociale en contactuele vaardigheden en beschouw ik mezelf als geschikt om zowel in teamverband als zelfstandig te kunnen werken.
Voor een gedetailleerd overzicht van mijn kennis en ervaring verwijs ik u naar mijn bijgevoegde CV. Graag zou ik de gelegenheid krijgen om mijn sollicitatie nader met u te bespreken.
Met vriendelijke groeten,
Met citaat reageren