Los bericht bekijken
  #4  
Oud 11 maart 2007, 09:13
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Solicitatie brief Feedback verkoop medewerker computerwinkel.

Ik zou in de eerste plaats de eerste alinea wat aanpassen. Bijvoorbeeld zo : Op hatsikidee.nl las ik uw advertentie waarin u aangeeft dat u op zou bent naar een verkoopmedewerker voor uw computerwinkel. Deze advertentie spreekt me erg aan. Graag wil ik op deze functie solliciteren.

Verder zou ik wat meer ingaan op jouw computerkennis. Je bent veel bezig met computers. (Hoe lang al?) Je bouwt ze zelf. (alleen voor jezelf, of ook voor anderen?) Je adviseert mensen mbt de samenstelling/configuratie. (repareer je ook computers; zo ja, ook software matig?) Misschien kan je ook iets aangeven over je kennis/ervaring op software gebied. Misschien heb je ook ervaring met winkel zelf. Geef daar dan ook iets over aan. Het liefst iets positiefs.:-) Uitgebreide collectie, deskundige mensen. Wat misschien ook wel goed idee is, zeker als je er nog nooit geweest ben, is om er heen te gaan en eens te kijken, zodat je er wel iets over kan vertellen. Als die mevrouw eigenaresse is van die winkel is het ook goed idee om te proberen daar met haar in contact te komen en aan te geven dat je geinteresseerd bent in functie. Praten is makkelijker dan schrijven, ze krijgt dan ook betere indruk van je, je kan naar gesprek verwijzen en het schrijft naderhand makkelijker.

Wat ik verder een beetje mis is andere informatie over jouw verleden. Sluit dat beetje aan op functie verkoopmedewerker; wat opleiding/ervaring betreft. Heb je al eens iets is in winkel, horeca of iets anders gedaan waarin je contact had met klanten en/of iets verkocht? Zo ja, geef dat dan aan. Zo niet, geef dat dan ook aan en zeg dan bijvoorbeeld dat je deze stap wil maken omdat jouw hart eigenlijk ligt bij computers en dat je het leuk vindt jouw kennis te gebruiken mensen te adviseren. Neem aan dat er ook wel iets zal staan over commerciele instelling. Geef dan ook aan dat je het bijvoorbeeld een uitdaging vindt commerciele targets te halen.
Met citaat reageren