Discussie: Bore-out?
Los bericht bekijken
  #9  
Oud 19 november 2015, 17:33
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anoukvb Bekijk bericht
shjim88 ik vind dat je het allemaal een beetje zwart wit ziet.
klopt, less is more, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, etc enz..

Citaat:
In dit land is het helaas zo dat je geboren wordt en zult moeten werken (tegenwoordig tot je er bij neer valt) tenzij je daar niet geschikt voor bent. Dit heeft niets met mijn ouders of de bijbel te maken.
De Judeo-Christelijke grondslag, opvoedingen en de "ouwe-stempel" die veelal Christelijk is in Nederland hebben hier alles mee te maken, het is maar net hoe je het opvat dat "werken".

Citaat:
En ja ik werk om financiële middelen te verkrijgen om mijn leven wat aangenamer te maken.
Daar hoef je nu dus blijkbaar weinig voor te doen, ik zou dat echt zo laten.

Citaat:
Daarnaast begrijp ik dat je nog nooit in een baan hebt gezeten waar je 'niets' te doen hebt en dus ook niet kan relativeren hoe verschrikkelijk dit is (voor mij dan).
Heb ik wel, ik heb 8 jaar lang in fabrieken gewerkt, ook onder mijn niveau, waar soms ook 4 a 6 uur niets doen was vanwege een storing, ontruiming of grondstoffen die te laat waren. Denk je dat ik daarmee zat? Nope, niet mijn probleem; als ik niets kan doen door een fout in de planning of door een storing, maar wel gewoon mijn salaris ontvang zul je mij niet horen hoor. Wat ik soms wel irritant vond was de mentaliteit van sommige mensen in die fabrieken, grote mond, asociaal, net uit het gevang dus bajesmanieren etc enz.

Citaat:
En waarom is het onoprecht om jezelf nuttig te willen maken? Ik werk liever heel de dag door dan dat ik de minuten voorbij zie kruipen...dan heb ik nog enigszins het idee dat ik zinnig bezig ben
Waarom jezelf in dienst stellen van een ander die jou wat kruimeltjes van de opbrengst toegooit en zelf verdrinkt in de centen als je ook andere voor jou kan laten werken?

En als je je echt he-le-maal de tering in wilt werken, heb ik nog wel een adresje voor je, die kan ik je zo mailen en ze nemen je snel aan. Geloof het of niet maar ze hebben nu 79 vacatures openstaan, van vertaler tot copywriter tot debiteurenbeheer tot aftersales en een paar management functies.
Met citaat reageren