Los bericht bekijken
  #3  
Oud 18 december 2012, 14:51
Enna Enna is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 december 2012
Berichten: 8
Enna is on a distinguished road
Standaard

De brief is vrij kort. Op zich zijn korte brieven wel fijn om te lezen, maar ik krijg niet echt een goed beeld van je persoonlijkheid of waarom je deze baan graag zou willen.

Ik heb hieronder wat opmerkingen in de brief gezet. Ik hoop dat je er iets mee kunt.

Citaat:
Geachte mevrouw ....,

met veel belangstelling las ik uw vacature in de ... 11 december jl., waarin u vraagt naar een medewerker klantenservice. Deze functie spreekt mij zeer aan, omdat ik op zoek ben naar een parttime baan dichter in de buurt.
Ik denk dat een lezer juist benieuwd is wat in de functie je zo aanspreekt, met deze argumentatie zou je in principe op elke vacature kunnen solliciteren, waarom juist deze functie?

Bij mijn vorige werkgevers ... en ... heb ik met veel plezier als klantenservice medewerkster gewerkt. Bij beide banen was ik ook het eerste aanspreekpunt voor klanten. Hier heb ik diverse (technische) vragen, bestellingen en gegevens naar alle tevredenheid en klantvriendelijkheid kunnen behandelen. Echter ben ik hier niet lang gebleven omdat de afstand voor mij toch iets te ver was. Misschien zou je dit anders kunnen formuleren: doordat de reistijd te veel was, heb ik helaas mijn baan op moeten zeggen. Nu lijkt het alsof je vrij snel hebt opgegeven en dat je het misschien niet heel erg vindt

Graag zou ik uw klantenservice willen versterken. U heeft aan mij een spontane, betrouwbare, klantgerichte en stressbestendige werknemer. Tevens kan ik eraan toevoegen dat ik snel en goed met diverse computersystemen kan omgaan. Deze laatste zin staat hier ineens uit het niets. Ik zou hem misschien wat uitwerken: over welke systemen heb je het, noem misschien een voorbeeld waaruit blijkt dat je handig bent met deze software en misschien staat deze zin mooier in de vorige alinea

Gaarne hoop ik binnenkort iets van u te vernemen. Misschien kan je aangeven dat je graag in een persoonlijk gesprek je enthousiasme voor de functie komt toelichten?


Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren