Los bericht bekijken
  #2  
Oud 27 oktober 2009, 21:32
Jack Stemkens Jack Stemkens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 111
Jack Stemkens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie juridisch medewerker

Beste Faartje,

Ik heb je brief doorgelezen. betreft het een open sollicitatie of een gerichte sollictiatie?

Als je de eerste regle van ej brief leest denk je dat het een open sollictiatie is. Als je de tweede regel leest juist niet. Daarin zeg je dat je solliciteert naar DE functie: dat betekent m.a.w. gericht.

Verder staan vrij veel taalfouten in je brief. Niet echt de bedoeling als je solliciteert als juridisch medewerker.

Ik noem er enkele:

"Middels deze brief maak ik mijn interesse kenbaar en solliciteer ik naar de functie als juridisch medewerker". Het is: naar de functie van OF naar een functie als


"Die kennis heb ik in de praktijk omgezet bij mijn stage alsook afstuderen". Het moet zijn: Die kennis heb ik in de praktijk gebracht gedurende mijn stage en afstuderen.

In mijn stageperiode bij het Ministerie van Defensie heb ik in een korte periode de militaire ambtenarenwet mijn eigen weten....... " Het moet zijn:

Gedurende mijn stageperiode..... heb ik mij in korte tijd de militaire ambtenarenwet eigen weten te maken....

"....geef ik advies aan klanten, ook beoordeel ik besluiten op rechtmatigheden en doe ik advies aan....."
Het moet zijn:

Ook beoordeel ik besluiten op onrechtmatigheden (lijkt me, maar dat weet ik niet zeker) en GEEF ik advies aan

"Tevens denk ik mee aan het opstellen...."
Moet zijn: Tevens denk ik mee bij ......

Er zitten nog meer fouten in, maar het gaat te ver om die allemaal te bespreken. Ik raad je sterk aan de brief door derden door te laten lezen.

Veel succes!
__________________


Jack Stemkens

http://www.uwsollicitatie.nl
Sollicitatiebrieven en cv's op maat.
Met citaat reageren