Los bericht bekijken
  #1  
Oud 13 juni 2009, 22:52
TheFlippo TheFlippo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 juni 2009
Berichten: 3
TheFlippo is on a distinguished road
Lightbulb Welke baan past bij mij? Iemand tips?

Hallo allemaal,

Ik zit op MBO en begin daar volgend jaar met de opleiding Ondernemer Detailhandel. Dit omdat ik al heel jong (rond mijn 14de ergens) al wist dat ik een eigen zaak wou hebben. Het ondernemen zit nou eenmaal in het bloed. Vader heeft een eigen zaak, de ouders van mijn vader en moeders kant hadden vroeger een zaak etc. Kortom, dat was duidelijk. Daarnaast weet ik van mezelf dat ik redelijk slecgt tegen commanderen kan. Iemand waarvan ik weet dat hij het beter weet dan mij, daar accepteer ik graag iets van, maar van iemand die me probeert de les te lezen, moet ik niets hebben. Mede daardoor dus ook de keuze om eigen baas te worden.

Tot voorkort (2 weken terug) wou ik dolgraag de horeca in. Sinds de droom er is voor een eigen onderneming, was de droom er ook om de horeca in te gaan. Dat leek me fantastisch! En zo ambitieus (bloos) als ik ben, had ik mijn plannen al volledig klaar. Met de hulp van mijn vader was het hele concept al opgezet. Tot ik dit jaar stage moest gaan lopen. Ik ben erachter gekomen hoe de horeca in elkaar zit en besloot eigelijk al redelijk snel dat dit niets voor mij was. Zo mooi als het klonk, zo snel zat het me ook weer volledig tegen. Dit neemt niet weg dat ik nog steeds een eigen zaak wil. Nu is mijn vraag, in wat kan ik een eigen zaak starten? Ik zal nog even kort uitleggen wat ik graag in mijn werk zou terugzien.

Het liefst zou ik nooit thuis zijn. Dat klinkt heel raar maar toch is het echt zo. Ik geloof niet in het hiernamaals en leef het leven van dag tot dag. Als ik dood ben wil ik zeker zijn dat ik alles gezien heb. Veel mensen vinden het misschien raar dat ik daar nu al over nadenk, maar daar heb ik (helaas) te veel voor meegemaakt. Maar goed...ik zou dus dolgraag een camper kopen, die volledig inrichten als kantoor (internet erin, telefoon etc etc) en hoppa, de wijde wereld in. Lijkt me fantastisch! Naar huis komen wanneer je zin hebt en voor de rest zoveel mogelijk van de wereld proberen te zien. Nu wil ik natuurlijk ook werken in de tussentijd, want het leven is niet alleen maar lol hebben. Daarom zou ik het liefst een bedrijf beginnen wat ik mobiel kan runnen en waarbij ik veel moet reizen. Nu kom je bij een beroepskeuzetest dan al snel op toerisme uit. Ik wil veel, maar toerisme is helemaal niets voor mij. Nee, ik wil handelen. Mijn vader is ook een handelaar is hart en nieren (die verkoopt je nog een koelkast op de noordpool) en ook de rest van mijn familie zijn echte handelaren (opa, oom etc). Toen kwam ik al snel bij zelfstandig importeur/handelsagent uit. Nu lijkt me dat ook heel leuk maar daarvoor moet je toch ook weer om de 3 weken terug naar het thuishonk. En dat is nou net wat ik niet wil. Ik mis dan het gevoel van vrijheid. Een paar kernwoorden op een rijtje want ik ben al weer een veels te lang verhaal aan het vertellen;

Mobiel werken
Commercie
Handel
Import/Export
Vrijheid
Reizen

Hopelijk kan iemand me een goed advies geven over een zelfstandige onderneming die hiermee paralel kan lopen. Ik prefereer een eenmanszaak. dat is niet noodzakelijk omdat ik natuurlijk via internet contact kan houden maar toch lijkt dat me beter.

Alvast erg bedankt voor de moeite voor het lezen van mijn verhaal,


TheFlippo
Met citaat reageren